با هدف تسریع در بازنگری طرح‌های هادی روستاهای ماکو صورت پذیرفت:

امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی

تفاهم‌نامه همکاری مابین سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان غربی با هدف تسریع در بازنگری طرح‌های هادی روستاهای منطقه و توسعه نظام‌مند و مدیریت مطلوب روستاهای منطقه به امضاء رسید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، براساس این تفاهم‌نامه، سازمان منطقه آزاد ماکو در تامین ۵۰درصد از هزینه‌های بازنگری طرح‌های هادی روستاها را تامین خواهد کرد.

در این تفاهم‌نامه طرح هادی روستایی، ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد‌های مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را بر حسب تعیین خواهد شد.

این طرح با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی، رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و بهبود مسکن روستائیان و خدمات محیط زیستی و عمومی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو اجرا می‌شود.

گفتنی است، منطقه آزاد ماکو در آذربایجان غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی‌الیه شمال‌غرب کشور واقع است. مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال‌۱۳۹۵، حدود ۲۰۰هزار نفر است.