در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با معاونین وزارت امورخارجه انجام شد:

امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران

در دیدار افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با معاون دیپلماسی اقتصادی و معاون مالی و اداری وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، بر توسعه دیپلماسی و ارتباطات خارجی در جزیره قشم تاکید و تفاهم‌نامه همکاری میان این دو مجموعه امضاء شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این دیدار با تشریح موقعیت استراتژیک جغرافیایی و اقتصادی جزیره در منطقه خلیج‌فارس و خاورمیانه، گفت: اجرایی نمودن توافق‌نامه‌های سازمان منطقه آزاد قشم با کشورهای خارجی به منظور توسعه همه‌جانبه و پایدار جزیره جهانی قشم، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که با همکاری وزارت امورخارجه درحال پیگیری هستیم.

افشار فتح‌الهی افزود: آغاز عملیات اجرایی پل خلیج‌فارس به عنوان یکی خواسته‌ها و آرزوهای دیرینه مردم جزیره و پیگیری فعال نمودن مجموعه سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری در قشم ازجمله مهم‌ترین مواردی هستند که می‌تواند با همکاری دوجانبه سازمان منطقه آزاد قشم و وزارت امورخارجه محقق گردد.

وی تصریح کرد: با آغاز فعالیت سرمایه‌گذار خارجی، در عرض ۳سال پل خلیج‌فارس احداث و موجب رونق اقتصادی جزیره قشم خواهد شد.

به گفته رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ جزیره قشم با دارا بودن ۱۷میدان نفتی و گازی، قرارگیری در تنگه هرمز و دسترسی به آب‌های بین‌المللی و بازار گسترده کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، موقعیت مناسبی برای جذب سرمایه‌های خارجی در حوزه نفت گاز، پتروشیمی و انرژی دارد و احداث پل خلیج‌فارس و توسعه زیرساخت‌های جزیره نیز در همین راستا ضروری است.

بنا بر این گزارش، دیدار افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با محمد فتحعلی معاون مالی و اداری و مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی، شنبه ۱۳آذرماه در محل وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.