معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد:

اموال منقول سازمان منطقه آزاد قشم بارکدگذاری می‌شود

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز راه‌اندازی سیستم بارکد اموال این سازمان با استفاده از سیستم QRcode خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، عابدین سعادتفر با اشاره به کارآیی و سرعت بالای این روش در ردیابی اموال اظهار داشت: هدف این سامانه، ثبت و نگهداری لیست اموال و کمک به کاهش هزینه‌های چاپ لیست اموال به روش سنتی است.

وی افزود: ساخت بستر الکترونیکی ساماندهی و نگهداری اموال، نخستین بار است که توسط حوزه معاونت توسعه مدیریت و با همکاری مدیریت‌های امور مالی و فناوری و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم به اجرا درمی‌آید.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در حال حاضر فرآیند مربوط به شناسایی و نصب QRcode شامل گردآوری اطلاعات حوزه‌های مختلف سازمان، طبقه‌بندی و تبدیل به فرمت مدنظر جهت استفاده در نرم‌افزار مربوطه، ورود اطلاعات و تبدیل داده‌ها به QRcode تکمیل شده و تا پایان آذر‌ماه سال جاری در همه حوزه‌ها اجرایی می‌شود.

سعادتفر در توضیح بیشتر عنوان کرد: کد Quick Response این پتانسیل را دارد که تنها با یک اسکن از راه دور، حجم اطلاعات مشخصی از محصول را به سادگی از راه‌های بسیار ساده‌ای مانند تلفن همراه و وبسایت به دست افراد برساند و به این شیوه سرعت عمل در کار افزایش می‌یابد.

به گفته وی، با استفاده از QRcode، اموال موجود در هر واحد به صورت منحصربه‌فرد شناسایی، معرفی و اطلاعاتی مانند عنوان رویداد، توضیحات، تاریخ شروع و پایان و محل اموال در حجم‌های بسیار بالا روی این کد ذخیره می‌شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ظرفیت ارزشمند این سیستم گفت: پردازش حجم بالایی از اموال به صورت روتین، ردیابی خودکار اموالی که محل‌های ثابت دارند، اموالی که به راحتی قابل برچسب‌گذاری نیستند و ردیابی لحظه‌ای اموال در فواصل محدود از دیگر مزایای این طرح می‌باشد.

گفتنی است، در حال حاضر این پروژه در حوزه معاونت توسعه به صورت ۱۰۰درصدی، در حوزه معاونت عمرانی به صورت ۷۰درصدی ودر حوزه‌های دیگر ۵۰درصد پیشرفت داشته است که تا پایان آذرماه به اتمام خواهد رسید.