با موافقت وزیر ورزش و جوانان کشور انجام گرفت:

انتخاب جزیره کیش به‌عنوان مرکز آموزش غواصی خاورمیانه

با موافقت وزیر ورزش و جوانان کشور و اختصاص کد جزیره کیش به عنوان مرکز آموزش غواصی خاورمیانه به فدراسیون غواصی و غریق نجات جمهوری اسلامی ایران، جزیره میزبان علاقه‌مندان سراسر کشور به این رشته ورزشی خواهد بود.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، در دیدار مهدی حیدری رئیس فدراسیون غواصی و غریق نجات جمهوری اسلامی ایران با سعید پورزادی عضو هیات مدیره و سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش؛ بر ظرفیت‌ها و بسترهای ارزشمند جزیره کیش برای برگزاری رویدادهای غواصی و نجات غریق به‌ویژه در حوزه آموزش این رشته ورزشی تاکید شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست ضمن ابراز خرسندی از انتخاب جزیره کیش به عنوان مرکز آموزش غواصی خاورمیانه و تاکید بر لزوم اهمیت برنامه‌ریزی‌های راهبردی با رویکرد جهانی به این رشته ورزشی، گفت: ضمن ایجاد تعاملات بیشتر با کشورهای دیگر؛ همچون امارات، بحرین، قطر و عمان شاهد تحولات بزرگ ورزشی در این منطقه خواهیم بود.

سعید پورزادی با بیان این که از برگزاری رویدادهای متنوع ورزشی به میزبانی جزیره کیش حمایت می‌کنیم، افزود: با فعالیت‌های اطلاع‌رسانی موثر و سطح انعکاس رسانه‌ای و تبلیغات محیطی گسترده برای معرفی ظرفیت‌های این رویداد ورزشی اقدام خواهیم کرد.

وی، یکی از مولفه‌های رویکرد جهانی در این حوزه ورزشی را اقدامات ملی و برگزاری فستیوال‌های غواصی در سطح کشور عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به پتانسیل‌های موجود در کیش؛ فدراسیون غواصی و نجات غریق جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نسبت به برگزاری نمایشگاه «مجموعه‌های تولیدکننده وسایل و تجهیزات غواصی و انواع قایق‌های دنیا» در جزیره اقدام کند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در تکمیل سخنان خود خاطرنشان کرد: با برگزاری این رویداد بین‌المللی در سطح کشورهای برتر و حضور شرکت‌های داخلی و خارجی می‌توان گام‌های موثری در این زمینه برداشت و سازمان نیز از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه حمایت می‌کند.

همچنین، رئیس فدراسیون غواصی و غریق نجات جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که جزیره کیش به عنوان مرکز برگزاری مسابقات غواصی و غریق نجات انتخاب شده است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های لازم، جزیره کیش محل مناسبی برای برگزاری رویدادهای این رشته ورزشی در سایت فدراسیون جهانی به ثبت خواهد رسید.

مهدی حیدری اظهار داشت: جزیره کیش برای نخستین‌بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان مرکز مستقل آموزش غواصی در خاورمیانه نقش‌آفرینی می‌کند.

وی افزود: با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و اختصاص زمین به فدراسیون غواصی و نجات غریق جمهوری اسلامی از آسیای میانه، عراق و حوزه خلیج‌فارس می‌توانیم علاقه‌مندان به این رشته ورزشی را جهت گذراندن دوره‌های آموزشی به جزیره و داخل ایران جذب کنیم.

رئیس فدراسیون غواصی و غریق نجات جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که در مسابقات کشور ایتالیا موفق به کسب مقام قهرمانی در بخش بانوان شدیم، اظهار داشت: سال آینده در مسابقات قهرمانی نجات غریق جهان در کشور استرالیا شرکت خواهیم کرد.

به گفته حیدری؛ با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش مسابقات نجات غریق در دو بخش آقایان و بانوان از سراسر کشور و فینال مسابقات مناطق آزاد همزمان در حوزه نجات غریق، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته عمده تمرکز فدراسیون در حوزه آموزش بود و برای نخستین‌بار ماه گذشته با اعزام تیم‌ملی غواصی آزاد به مسابقات کویت موفق به شکست خیلی از رکوردها شدیم.

حیدری تاکید کرد: شاید یکی از امن‌ترین نقاط ساحل ایران؛ جزیره کیش باشد و خوشبختانه ساماندهی که در جزیره کیش صورت پذیرفته این مهم نقطه عطفی است تا بتوانیم نفرات را با خیال راحت برای برگزاری مسابقات جذب کنیم.

رئیس فدراسیون غواصی و غریق نجات جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های پلاژ بانوان جزیره کیش و محصور بودن این مجموعه ورزشی را در سطح منطقه بی‌نظیر معرفی کرد و افزود: جذابیت جزیره کیش برای حضور ورزشکاران در بخش بانوان به مراتب خیلی بیشتر از آقایان است و رویکرد ویژه سازمان منطقه آزاد کیش به این رشته ورزشی باعث دلگرمی است.

شایان ذکر است، در این دیدار سیدالسادات حسینی رئیس کمیته غواصی کل کشور، محسن نظرپور مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات شهری و عزیزاله فرضی‌پور معاون مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش حضور داشتند.