با پیگیری‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم انجام شد:

انتشار آگهی مزایده فروش ویلاهای منتسب به ریاست جمهوری در قشم

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم امروز (شنبه 9مهرماه‌۱۴۰۱) از انتشار آگهی مزایده فروش ویلاهای منتسب به ریاست جمهوری با پیگیری‌های رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان در روزنامه‌های سراسری کشور خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، دی‌ماه‌۱۴۰۰ پس از حضور سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جزیره قشم، دستور فروش ویلاهای لاکچری منتسب به ریاست جمهوری در یکی از بهترین سواحل قشم صادر شد و هم‌اکنون این وعده به مرحله اجرا رسیده است.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها، به مردم قشم وعده داد که هزینه فروش این ویلاها صرف توسعه زیرساخت‌های جزیره خواهد شد.

براساس این گزارش، هم‌اکنون با پیگیری‌های ویژه انجام شده از سوی افشار فتح‌الهی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، آگهی مزایده فروش این ویلاها در روزنامه های سراسری منتشر شده است.

این ویلاها که در دولت قبل در بهترین ساحل قشم توسط سازمان منطقه آزاد قشم برای استفاده نهاد ریاست جمهوری ساخته شده بود، در دولت مردمی با هدف هزینه‌کرد پول حاصل از فروش آنها به منظور توسعه جزیره قشم به ویژه پل خلیج‌فارس، به فروش می‌رسد تا امید مردم به عدالت‌محوری دولت سیزدهم پابرجا بماند.

علاقه‌مندان برای مطالعه آگهی مزایده و اطلاعات از جزئیات بیشتر به پرتال سازمان منطقه آزاد قشم http://qeshm.ir/detail/۱۰۰۶۳ مراجعه کنند.

گفتنی است، ، جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج‌فارس و دریای عمان است.

این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فراساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از استراتژیک‌ترین جزایر ایران و خلیج‌فارس است که به دلیل خدمات سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری از آبراهه بین‌المللی و پارک‌های انرژی و زیست-‌فناوری آن شهرتی جهانی دارد.

از سوی دیگر، ویژگی‌های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران و منطقه خلیج‌فارس تبدیل شود.

شایان ذکر است، منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی قشم، حدود ۳۰۰کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌شود. این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال-‌جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق-‌غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است؛ نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌های این منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل‌و‌نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌های انرژی است.