طی احکامی جداگانه از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش صورت گرفت:

انتصاب اعضای ستاد هماهنگی و پیگیری مسائل جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، در احکامی جداگانه، اعضای ستاد هماهنگی و پیگیری جام‌جهانی‌2022 قطر را منصوب کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مراسم معارفه اعضای نخستین ستاد هماهنگی و پیگیری مسائل جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر با حضور غلامحسین مظفری رئیس این ستاد و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و محمدعلی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد.

در این مراسم ناصر آخوندی، سیدمحمدرضا مداح، داریوش سلیمی، خسرو نشان، سعید پورعلی، علی مقدس‌زاده، ابوالفضل طیبی، علی عرب، عزیزاله فرضی‌پور، محسن قریب، رحمان سادات‌نجفی و مسیح‌اله صفا، با احکام رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس ستاد هماهنگی و پیگیری مسائل جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر، به عنوان اعضای این ستاد معرفی شدند.

مظفری در این جلسه با اشاره به اهمیت تعامل سازنده بخش خصوصی ازجمله جامعه بازاریان و هتلداران در ارائه خدمات باکیفیت به گردشگران این منطقه اظهار داشت: با هم‌افزایی و همدلی بخش خصوصی در قالب ستاد هماهنگی و پیگیری مسائل جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر می‌توانیم اقدامات موثری در ترغیب و جذب گردشگران و شرکت‌کنندگان رویداد‌۲۰۲۲ قطر برای سفر به منطقه آزاد کیش داشته باشیم.

وی با بیان این که بخش خصوصی از زمان شکل‌گیری منطقه آزاد کیش مشارکت خوبی در راستای توسعه و پیشرفت این منطقه داشته است، گفت: از ابتدای همه‌گیری بیماری کرونا، کمیته‌هایی برای کنترل شیوع و گسترش این ویروس تشکیل شده است که مشارکت بخش خصوصی در این زمینه ستودنی است.

رئیس ستاد هماهنگی و پیگیری مسائل جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر با بیان اینکه مشارکت و همراهی بخش خصوصی در مقابله با بحران ناشی از همه‌گیری کرونا مبین توانمندی‌های این بخش است، تصریح کرد: در رویداد۲۰۲۲ قطر به عنوان فرصتی ارزشمند و طلایی باید از توانمندی‌های بخش خصوصی در جهت معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری و ورزشی این منطقه در عرصه بین‌المللی بهره گرفت و برای تحقق این اهداف، ارتقاء زیرساخت‌های جزیره کیش ضروری است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر تدوین برنامه زمان‌بندی دقیق منطقه آزاد کیش برای بهره‌مندی از فرصت جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر و تعهد به اجرای آن تاکید کرد و افزود: این ستاد در قالب کمیته‌های فنی و تخصصی موضوعات «گذرنامه، حمل و نقل، استقرار، اقامت گردشگران و سایر موارد مرتبط» برررسی شده که باید در دوماه آینده این نشست‌ها به یک نتیجه مطلوب برسد و اطلاعات دقیق به صورت مکتوب و آنلاین، به‌روز‌رسانی و استانداردسازی شود.

همچنین، معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این جلسه ضمن قدردانی از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای تشکیل ستاد هماهنگی و پیگیری مسائل جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر و انتخاب شایسته اعضای این ستاد گفت: با توجه به این که مناطق آزاد کشور فرصت ارزشمندی برای بهره‌مندی از چنین رویداد مهمی است، با آماده‌سازی و انجام مطالعات برندینگ جزیره کیش، این منطقه در شمار جزایر شناخته شده برای گردشگران سراسر دنیا قرار می‌گیرد.

محمدعلی وکیلی با تاکید بر فرآیند برند‌سازی جزیره کیش که می‌تواند به عنوان شتابدهنده در این رویداد مهم نقش‌آفرینی کند، تصریح کرد: تحقق برند‌سازی با ارتقاء زیرساخت‌های ورزشی جزیره کیش سبب می‌شود این منطقه تا سکوی شناسه برای جهان ارتقاء یابد.

به گفته وی، جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر می‌تواند عامل مهمی در تقویت توسعه و رونق گردشگری ورزشی کیش باشد.

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان داشت: گردشگری در منطقه آزاد کیش یک اولویت مهم است و توریسم ورزشی بهترین شاخص گردشگری برای کشور ما محسوب می‌شود.

وکیلی بر استاندارد‌سازی هتل‌ها و حمل و نقل هوشمند جزیره کیش در سطح قواعد فیفا برای بهره‌مندی از این رویداد مهم اشاره داشت و گفت: براساس قواعد فیفا و با تلاش و مشارکت بخش خصوصی، استاندارد‌سازی در حوزه هتلینگ، گام نخست برای محقق شدن این امر مهم است.

وی اظهار کرد: اولویت‌ها و شاخص‌ها در قالب این ستاد باید بررسی شود و در مسیر مطالبه ملی قرار گیرد؛ از این‌رو اگر نظرسنجی انجام شود، اکثریت ایرانیان خواهان سهیم بودن و مشارکت فعال در رویداد‌۲۰۲۲ هستند.

وکیلی با تاکید بر کسب آمادگی‌های لازم جهت مشارکت در این رویداد تصریح نمود: حتی اگر هیچ سهمی از این رویداد مهم نداشته باشیم، ضرری نکرده‌ایم و جزیره کیش را تا سطحی از استانداردهای جهانی ارتقاء دادیم.

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با استفاده از ظرفیت‌های موجود و تناسب شرایط اقلیمی جزیره کیش با کشور قطر، ضمن ایجاد فرصتی ارزشمند برای فعالان اقتصادی، زمینه‌ای مناسب جهت برگزاری بازی‌های تمرینی تیم‌های شرکت کننده در مسابقات جام‌جهانی و جذب گردشگران و تماشاگران مسابقات برای بازدید از جزیره زیبای کیش فراهم شود.