مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

انتقال تجهیزات استراتژیک بندر چابهار با مصوبه دولت به بندر امام خمینی‌(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تجهیزات استراتژیک بندر چابهار با مصوبه دولت به بندر امام خمینی‌(ره) منتقل شد، گفت: هماهنگی‌ لازم برای انتقال 4دستگاه گنتی‌کرین از بندر شهید رجایی به بندر چابهار انجام شده است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، بهروز آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص دلایل انتقال ۵دستگاه مکنده غلات بندر چابهار به بنادر امام خمینی‌(ره) و بندر شهید رجایی بندرعباس، افزود:‌ اسفندماه سال‌۹۷ با حضور وزیر راه و شهرسازی ۸دستگاه مکنده غلات در بندر چابهار به بهره‌برداری رسید. از این تعداد، ۶دستگاه متعلق به بندر امام خمینی‌(ره) بود.

وی ادامه داد: براساس مصوبه هیات وزیران این تعداد دستگاه باید به بندر امام خمینی‌(ره) منتقل می‌شد. هیات وزیران دستور داده که این کار انجام شود و سازمان بنادر و دریانوردی نیز آن را اجرا کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: خریدهای این تجهیزات براساس نیاز بنادر کشور صورت گرفته، به دلیل آنکه بندر چابهار تحریم نبود، مونتاژ این دستگاه‌ها در اینجا (بندر چابهار) انجام شد و سهم هر بندر را انتقال داده‌اند.

وی با بیان این‌که تاکنون ۴دستگاه مکنده غلات به بندر امام و یک دستگاه به بندر شهید رجایی منتقل شده است، تاکید کرد: اساسا به این میزان تجهیزات در بندر چابهار نیاز نداشتیم،‌ البته مصوبه را تغییر دادیم و اعلام کردیم احتمال دارد گنتی‌کرین‌های (جرثقیل دروازه‌ای) بندر چابهار با تاخیر وارد شود، بر این اساس ۲دستگاه مکنده غلات در این بندر باقی ماند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در عین حال گفت: هماهنگی‌های لازم برای انتقال ۴دستگاه گنتی‌کرین از بندر شهید رجایی به بندر چابهار انجام شده است.

بنا به این گزارش، ۶اسفندماه سال‌۹۷ طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی ۸دستگاه مکنده با ظرفیت ۶۰۰تن، تولید مشترک آلمان و ماشین‌سازی اراک با قابلیت تخلیه کشتی‌های پست پاناماکس ۱۵۰هزار تنی به بهره‌برداری رسیده بود.