مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت:

انجام پروژه‌های عمرانی، زمینه‌ساز بهبود خدمت‌رسانی و توسعه متوازن قشم

آیین کلنگ‌زنی دو پروژه بزرگ عمرانی احداث بزرگراه ساحل جنوبی و ساختمان اداری سازمان منطقه آزاد قشم با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، مدیرعامل هلدینگ تخصصی دریایی قرارگاه خاتم الانبیاء‌(ص)، امامان جمعه شیعه و اهل سنت شهرستان قشم، نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان اجرایی، نظامی و انتظامی قشم برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این آیین اظهار داشت: دو پروژه عمرانی شامل احداث بزرگراه ساحل جنوبی و ساختمان اداری سازمان منطقه آزاد قشم با ۱۴هزار و ۷۳۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی موسسه عمران صنعت وابسته به قرارگاه قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و با نظارت شرکت مهندسان مشاور صحن بوستان، اجرا خواهد شد.

علی درویش‌پور افزود: پروژه بزرگراه ساحل جنوبی قشم به طول ۳۵کیلومتر و عرض هر طرف ۱۱٫۵متر با دو لایه خاک‌ریزی و دو لایه آسفالت به همراه گاردریل، روشنایی و علائم ترافیکی با اعتباری افزون بر ۱۱هزار میلیارد ریال در دستورکار قرارگاه خاتم الانبیاء‌(ص) قرار گرفت.

وی گفت: این بزرگراه با هدف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در سطح جزیره قشم، ایجاد ارزش افزوده در راستای اراضی ساحلی حاشیه جاده و رونق گردشگری در سطح جزیره و همچنین افزایش ایمنی محورهای ارتباطی برون شهری جزیره قشم احداث می‌شود.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم‌؛ براساس توافق انجام شده بین سازمان منطقه آزاد قشم و موسسه عمران صنعت وابسته به قرارگاه خاتم الانبیاء‌(ص)‌، عملیات عمرانی این بزرگراه قرار است در مدت ۳۶ماه اجرایی شود.

درویش‌پور همچنین از احداث ساختمان اداری سازمان منطقه آزاد قشم به مساحت ۱۶هزار مترمربع فضای اداری در ۸طبقه، به عنوان پروژه دومی نام برد که قرار است از سوی این موسسه اجرا گردد.

وی بیان کرد: این پروژه عمرانی با هدف توسعه فضای اداری، بهبود عملکرد واحدهای زیرمجموعه سازمان منطقه آزاد قشم و در قالب یک مجموعه واحد و افزایش سرعت در روند اجرای امورات اداری و پاسخگویی به ارباب‌رجوع احداث خواهد شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت این پروژه عمرانی بالغ بر ۳هزار و ۶۰۰میلیارد ریال است که براساس توافق انجام شده، ۲۴ماهه به اتمام خواهد رسید.

 

مدیرعامل هلدینگ تخصصی دریایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء‌(ص):

انجام عمرانی و زیرساختی در قشم با رعایت پیوست‌های محیط زیستی

مدیرعامل هلدینگ تخصصی دریایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء‌(ص) نیز در این مراسم اظهار داشت: فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی در قشم با در نظر گرفتن پیوست‌های محیط زیستی و حفظ و رونق ظرفیت‌های گردشگری انجام می‌شود.

سعیدرضا مختاری بیان کرد: برای قطع وابستگی پروژه‌های کلان عمرانی و اقتصادی باید با تکیه بر توان مهندسان و نیروهای متخصص داخلی به اجرای طرح‌های مختلف پرداخت.

وی در پایان گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص یکی از مهم‌ترین شرایط برای اجرای پروژه‌های کلان اقتصادی است که مجموعه قرارگاه خاتم الانبیاء‌(ص) طی سال‌های گذشته تجربه و توانمندی خوبی در این زمینه کسب نموده است.

همچنین حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم اعلام کرد: پروژه‌های عمرانی و زیربنایی توسط سازمان منطقه آزاد قشم با هدف خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات آنها، اعتماد عمومی به عملکرد مسئولان به ویژه دولت را افزایش می‌دهد.

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم نیز بیان داشت: احداث بزرگراه ساحل جنوبی با توجه به حجم ترافیک عبوری و وجود نقاط حادثه‌خیز، می‌تواند موجب افزایش ایمنی جاده‌ها و کاهش آمار تصادفات در این محور شود.

فرماندار شهرستان قشم نیز در این آیین گفت: باید قدردان سیاستگذاری صورت گرفته سازمان منطقه آزاد قشم و همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء‌(ص) برای احداث بزرگراه ساحل جنوبی بود.

علیرضا نصری تصریح کرد: این طرح می‌تواند زمینه‌ساز بهبود خدمت‌رسانی و توسعه متوازن در منطقه باشد و طی سال‌های گذشته خدمات سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه‌های زیرساختی، اقتصادی، موجب بهبود شاخص‌ها در همه حوزه‌ها شده است.

محمد آشوری تازیانی نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مناطق آزاد برای اینکه خدمت‌رسان باشند، باید براساس راهبردها و نقشه راه تهیه شده عمل کنند.

وی ادامه داد: پروژه‌های مختلف عمرانی و اجرایی باید با پیوست‌های مختلف عدالت، محیط زیست، امنیت و‌… را داشته باشند تا بتوانند خدمات خوبی را به مردم ارائه کنند.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم طی سال‌های گذشته در حوزه‌های زیرساختی، اقتصادی، گردشگری و خدمت‌رسانی به ساکنان به اندازه‌ای بوده که به سمت بهبود شاخص‌ها پیش رفته‌ایم.

همچنین، احمد مرادی دیگر نماینده استان هرمزگان در مجلس اظهار داشت: نمایندگان مجلس در کنار سازمان منطقه آزاد قشم و سایر دستگاه‌های اجرایی با تمام قوا برای رفع نیازهای مردم و مشکلات موجود در این منطقه تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: حل مشکلات مربوط به تامین آب آشامیدنی باکیفیت در تمام نقاط جزیره قشم یکی از موضوعاتی است که با همکاری تمام بخش‌ها و فعالیت سازمان منطقه آزاد قشم در راستای تفاهم‌نامه با سازمان آب و فاضلاب کشور، در آینده نزدیک حل خواهد شد.

در ادامه، منصور آرامی دیگر نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: احداث بزرگراه ساحل جنوبی قشم به لحاظ حجم عمرانی یکی از ابرپروژه‌های عمرانی است که می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی ساکنان جزیره و افزایش ایمنی جاده‌ها در این منطقه کمک کند.

وی اذعان نمود: فلسفه وجودی مناطق آزاد، رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار است؛ اما به علت کمبود منابع، آنها مشغول جبران عقب‌ماندگی‌های حوزه‌های زیرساختی شده‌اند و از این منظر باید از نگاه مثبت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قدردانی کرد.