با حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش انجام پذیرفت:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون بادبانی جمهوری اسلامی ایران و سازمان منطقه آزاد کیش

به منظور تشکیل مقر قانونی و دائمی فدراسیون بادبانی جمهوری اسلامی ایران و اشاعه ورزش‌های بادبانی کشور، تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون مذکور و سازمان منطقه آزاد کیش به امضاء رسید.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، در جلسه‌ای که بدین منظور با حضور سعید پورزادی عضو هیات مدیره و سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و خسرو ابراهیمی‌نیا رئیس فدراسیون بادبانی کشورمان در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد؛ سعید پورزادی با اشاره به بیش از ۲۲۰۰کیلومتر ساحل در استان هرمزگان که ۶۵۸کیلومتر آن مربوط به طول سواحل جزایر است، گفت: سرانه ورزشی رشته‌های دریامحور در کشورمان بسیار پایین است و باید جایگاه آن در مقایسه با سایر کشورها ارتقاء یابد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و فرهنگ‌سازی در رشته‌های ورزشی دریا‌محور افزود: این سازمان، نگاه گردشگری به بسط و گسترش این رشته‌های ورزشی و برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی در این زمینه دارد و در این راستا با ایجاد زیرساخت‌های لازم و ساماندهی سواحل، در چارچوب قوانین و مقررات، از هیچ کوششی برای تحقق این مهم، دریغ نخواهد کرد‌‌.

وی اظهار داشت: از آنجایی که جزیره کیش مقر دائمی فدراسیون تازه تاسیس بادبانی جمهوری اسلامی ایران است، از این‌رو کمک خواهیم کرد تا با برگزاری دوره‌های آموزشی و اردوهای ملی و بین‌المللی، زمینه درخشش این رشته ورزشی را در سطح ملی و بین‌المللی فراهم نماییم.

پورزادی با اشاره به برگزاری جشنواره تابستانی کیش از یکم تا ۲۳تیر‌ماه، از رئیس فدراسیون بادبانی کشورمان و اعضای هیات رئیسه این فدراسیون خواست تا با همکاری بخش خصوصی، اقدامات لازم درخصوص برگزاری یک رویداد ورزشی منطقه‌ای با حضور ورزشکارانی از کشور عمان و امارات متحده عربی را در دستورکار خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد کیش آمادگی دارد در برقراری پرواز و ایجاد هماهنگی لازم جهت برگزاری رویدادهای بین‌المللی ورزشی ازجمله بادبانی اقدام کند.

عضو هیات مدیره و سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در پایان از آمادگی سازمان متبوع خود در برگزاری نمایشگاه تخصصی تجهیزات بادبانی، قایق و شناور خبر داد و خواستار هماهنگی لازم از سوی فدراسیون بادبانی برای محقق شدن این مهم شد.

گفتنی است، اجرای برنامه‌ها و تقویم سالیانه، حمایت از ورزشکاران و اعزام آنان به مسابقات ملی و بین‌المللی، کمک به تامین تامین امکانات ایمنی، عملیاتی، تجهیزاتی و نیروی انسانی تخصصی موردنیاز جهت برگزاری اردوهای تیم‌های ملی بادبانی ایران در جزیره کیش و دریافت میزبانی مسابقات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی رشته‌های بادبانی مطابق با تقویم سالیانه مصوب در مجمع عمومی فدراسیون بادبانی، ازجمله موارد همکاری سازمان منطقه آزاد کیش در چارچوب این تفاهم‌نامه است.

همچنین، رئیس فدراسیون بادبانی کشورمان در این جلسه با قدردانی از حمایت‌های سازمان منطقه آزاد کیش در راستای ایجاد مقر این فدراسیون در جزیره گفت: رشته‌های ورزشی دریامحور، یکی از جاذبه‌های مهم برای جذب سرمایه‌گذارها و گردشگران است؛ از این‌رو با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بالقوه و بالفعل منطقه آزاد کیش، در جهت اشاعه ورزش‌های بادبانی کشور گام برخواهیم داشت.

خسرو ابراهیمی‌نیا با بیان این‌که کشورهای مجاور دریا، با برگزاری رویدادهای ورزشی دریایی، زمینه را برای درآمدزایی و جذب گردشگر فراهم می‌کنند و این مهم در کشور ما مغفول مانده است، اظهار کرد:  با کمک و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، مسابقات متنوع ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در رشته‌های بادبانی را در جزیره کیش برگزار خواهیم نمود.

شایان ذکر است، در این مراسم میثم سام‌بند مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، محسن نظرپور مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات، عزیزاله فرضی‌پور رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش، ناخدا غلامرضا امینی نایب رئیس فدراسیون بادبانی، ناخدا حمیدرضا حریر‌فروش و علیرضا رومنده از اعضای هیات رئیسه این فدراسیون و حمید شمالی عضو هیات مدیره و دبیرکل فدراسیون بادبانی حضور داشتند.