با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند انجام گرفت:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت مهندسی و توسعه نفت و منطقه آزاد اروند

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری این سازمان با شرکت مهندسی و توسعه نفت با محوریت تسهیل و تسریع فرآیندهای واردات، ترخیص و تشریفات گمرکی خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، علی زارعی با بیان اینکه در دومین روز از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت متن و سازمان منطقه آزاد اروند به امضاء رسید، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند جهت ارازن‌تر شدن بهای تمام‌شده پروژه‌های شرکت متن در منطقه غرب کارون جهت تامین و واردات تجهیزات و کالاهای موردنیاز پروژه‌ها، ازجمله مفاد این تفاهم‌نامه بود که به امضاء رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه محورهایی ازجمله تسهیل و تسریع در فرآیند واردات، ترخیص و تشریفات گمرکی و توسعه فعالیت‌های پژوهشی از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه مشترک است، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند جهت تامین و واردات کالاهای صنعت نفت و همچنین همکاری در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی نیز در این تفاهم‌نامه موردنظر است که اجرایی خواهد شد.

گفتنی است، شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) در سال‌۱۳۷۳ به‌منظور مدیریت و نظارت بر روند اجرای پروژه‌های عظیم نفت و گاز در شرکت ملی نفت تاسیس گردید.

شایان ذکر است، شرکت متن در راستای اجرای پروژه‌های متعدد خشکی و دریایی با شرکت‌های پیمانکاری/‌مهندسی گوناگون در داخل و خارج از کشور همکاری داشته و زمینه لازم جهت انتقال فناوری و تکنولوژی مربوط به صنایع نفت و گاز وابسته به پروژه‌های فوق را به داخل کشور فراهم نموده است.