انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد ماکو و نظام مهندسی آذربایجان‌غربی

سازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان نظام مهندسی ساختمان در قالب تفاهم‌نامه مشترک در راستای ارتقای کیفی ساخت و سازها و رعایت دقیق مقررات ملی ساختمان و خدمات نظام مهندسی شفاف، سریع و کم هزینه همکاری می‌کنند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در آیین امضای این تفاهم‌نامه، بر رعایت الزامات مقررات ملی ساختمان در سطح منطقه آزاد با استفاده از تمام ظرفیت‌های مهندسی منطقه و استان تاکید کرد و گفت: خدمات نظام مهندسی باید به صورت شفاف، دقیق و سرعت عمل مناسب درمنطقه آزاد ماکو ارائه شود.

محمدرضا عبدالرحیمی افزود: حوزه نظام مهندسی می‌تواند برخی سیاستگذاری‌های جدید را به صورت پایلوت در محدوده جغرافیایی مناطق آزاد تجربه کند.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته همکاری‌های خوبی بین سازمان نظام مهندسی استان و منطقه آزاد ماکو شکل گرفته است، اضافه کرد: ‌تمام اقداماتی که در سطح مناطق آزاد انجام می‌شود، باید با استانداردهای بالاتر و ارتقاء یافته‌تر از سایر نقاط کشور باشد.

عبدالرحیمی، حاکمیت قانون و مقررات در همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: برای اجرای تمام مقررات ملی ساختمان در سطح منطقه آزاد باید تدبیر شود و تعهد کامل مهندسان در قبال اصول و استانداردها، ضمانت اجرایی این مهم خواهد بود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر‌ توسعه همکاری بین سازمان منطقه آزاد ماکو و نظام مهندسی، خواستار کاهش هزینه‌های نظام مهندسی در منطقه آزاد به منظور ارائه الگویی از مجموعه ساخت و ساز کیفی، ضابطه‌مند و کم هزینه همراه با توانمندسازی مهندسان در جفرافیای منطقه آزاد ماکو به منظور معرفی به سرزمین اصلی شد.