معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:

انعقاد توافق دوجانبه منطقه آزاد اروند و استان بصره عراق در حوزه فرهنگ و هنر

منطقه آزاد اروند و استان بصره عراق برای گشودن فصل جدید روابط در زمینه‌های فرهنگی و هنری به توافق رسیدند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند به همراه مدیران زیرمجموعه‌اش، طی سفر به کشور عراق با احمد سیاهپوش سرکنسول ایران در بصره دیدار و به توافقات ارزنده‌ای رسیدند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اشتراکات فرهنگی، دینی و مذهبی بین دو منطقه را یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های موجود برای رسیدن به وحدت میان مردم دانست و افزود: در این سفر با مدیران و مسئولین فرهنگی، هنری، ورزشی و سلامت و بهداشت استان بصره گفت‌و‌گوهای مثبتی داشتیم که چشم‌انداز روشنی برای هر دو منطقه به همراه خواهد داشت.

قدرت‌اله طمیمیان خاطرنشان کرد: در همین راستا توافقات بسیار خوبی در حوزه فیلم و سینما، تئاتر، بهداشت و درمان، ورزش انجام شد که نتیجه آن در قالب همکاری‌های دوجانبه بصره با سازمان منطقه آزاد اروند جهت برگزاری رویدادهای مشترک فرهنگی و هنری، نمود پیدا خواهد کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص اجرای این برنامه‌های مشترک و متقابل توضیح داد: قرار بر این شد تقویم سالیانه‌ای را براساس رویدادهای هنری، مسابقات و اردوهای ورزشی، مباحث قرآنی، صنایع دستی و گردشگری و بهداشت و درمان آماده کرده و به صورت مشترک در هر دو منطقه به اجرا در بیاوریم.