مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد:

اهتمام سازمان منطقه کیش به توسعه گردشگری دریایی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، رونق گردشگری دریایی و حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه امکانات و خدمات مرتبط با ساحل و دریا را از مهم‌ترین سیاست‌های گردشگری سازمان متبوع خود دانست.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامحسین مظفری در بازدیدهای دوره‌ای هر هفته از پروژه‌های در دست ساخت جزیره گفت: اقتصاد دریا و استفاده از ظرفیت‌های فراوان این بخش، ازجمله راه‌های جذب بیشتر گردشگر، درآمدزایی و کاهش اتکا کشور به منابع تجدید‌ناپذیر انرژی است.

وی در بازدید از پروژه رستوران مارینا کیش که همزمان با ۲۰آبان «روز کیش» به بهره‌برداری خواهد رسید؛ ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه آزاد کیش در حوزه‌های مختلف گردشگری را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: با توسعه فعالیت در حوزه گردشگری دریایی می‌توانیم تعداد زیادی از مسافران و گردشگران از نقاط مختلف دنیا را به این جزیره جذب کنیم و محقق شدن این مهم، موجب رونق صنعت گردشگری دریایی منطقه خواهد شد.

مظفری با بیان این که اقدامات خوبی با اتکا به توانمندی، تخصص و امکانات مجموعه مارینای کیش در حوزه ارائه خدمات گردشگری دریایی در منطقه آزاد کیش محقق شده است، تاکید کرد: باید با سرعت بیشتر رستوران، فرشگاه و تجهیزات دریایی این مجموعه برای مسافرانی که مقصد گردشگری خود را جزیره کیش انتخاب می‌کنند، توسعه داده شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به فعالیت رستوران مارینا کیش که از دو سال گذشته آغاز شده و با توجه به وضعیت اقتصادی، توقف کوتاهی در ادامه این پروژه ایجاد شده بود، افزود: با حمایت و اهتمام ویژه سازمان منطقه آزاد کیش؛ این مجموعه، ۲۰آبان همزمان با «روز کیش» به بهره‌برداری خواهد رسید و امکانات شناوری مورد نیاز در ساحل برای گردشگران فراهم شده است.

گفتنی است، این مجموعه توسط شرکت «مکین دریا و بهمبر» که شرکای تجاری این پروژه هستند، تحت عنوان شرکت «مارینا دریای تابان» در حوزه دریا فعالیت خود را آغاز کرده و اسکله‌های شناوری که در حوضچه فعالیت می‌کنند به مبلغی بالغ بر ۲ و نیم میلیون یورو با سرمایه بخش خصوصی در سال‌۹۳ خرید و نصب شده است. این مجموعه دارای ۲کشتی اقیانوس‌پیما است.

شایان ذکر است، در ادامه، ‌مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از هتل ۵ستاره آرامیس پلاس به عنوان یکی دیگر از پروژه‌هایی که در روز کیش به بهره‌برداری خواهد رسید، بازدید نمود. این هتل با مساحت ۱۵هزار متر زیربنای مفید، دارای ۴غرفه تجاری و ۲غرفه خدماتی و گردشگری و کانتر عکاسی و رنت کار و رستوران مرکزی با ظرفیت ۵۰۰نفر است.