مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

اهدای ۲۵دستگاه اکسیژن‌ساز توسط سازمان منطقه آزاد ارس به مراکز درمانی منطقه

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از اهدای 25دستگاه اکسیژن‌ساز و 2دستگاه کپسول اکسیژن به بیمارستان دکتر ساجدی هادیشهر و مراکز درمانی همجوار منطقه خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محسن نریمان در حاشیه اهدای این دستگاه‌ها گفت: با توجه به کمبود دستگاه‌ها و ابزارهای تهیه اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان دکتر ساجدی هادیشهر، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز خریداری و به این مراکز تحویل داده شد.

وی اعلام کرد: تعداد ۱۵دستگاه اکسیژن‌ساز توسط سرمایه‌گذاران و ۱۰دستگاه توسط سازمان منطقه آزاد ارس به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال خریداری شده است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس افزود: برای تهیه این دستگاه‌ها پویش سلامت و معیشت راه‌اندازی کردیم و به لطف خداوند مشارکت خوبی از سوی سرمایه‌گذاران انجام شد.

نریمان یادآوری کرد: از آغاز شیوع کرونا در کشور، سازمان منطقه آزاد ارس اقدامات متعددی در زمینه تامین تجهیزات ایمنی، ماسک، عقد تفاهم‌نامه جهت پایش و نظارت بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی، عقد تفاهم‌نامه ارائه خدمات به بیماران کرونایی و بیماران زمینه‌ای و افراد مرتبط بابیماران کرونایی، انجام غربالگری مکمل با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان جلفا و سایر ارگان‌ها در محدوده منطقه آزاد ارس انجام داده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به تجهیز بیمارستان دکتر ساجدی هادیشهر ازجمله خرید دستگاه استاپ‌لایزر و لیزر ایمیجر جهت راه‌اندازی نخستین دستگاه رادیولوژی، افزود: خرید دستگاه اتوکلاو برای این بیمارستان، خرید دستگاه elisa و تجهیزات آزمایشگاهی تشخیص کرونا برای درمانگاه تخصصی ارس و نیز تخصیص ۵۰۰میلیون ریال توسط سازمان منطقه آزاد ارس جهت خرید لباس بیمارستانی، تهیه و توزیع ۵۲۱بسته معیشتی و کالای سلامت محور برای اقشار آسیب‌دیده از کرونا و اهدای ۵۰۰کیسه برنج به سومین رزمایش کمک مومنانه بخشی از اقدامات سازمان منطقه آزاد ارس و سرمایه‌گذاران خیر پویش معیشت و سلامت ارس می‌باشد که از زمان شیوع ویروس کرونا در قالب ستاد کرونا انجام شده است.

همچنین، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جلفا گفت: دستگاه‌های اکسیژن بیمارستان ساجدی هادیشهر در شرایط عادی پاسخگوی نیاز بیماران بود، اما با همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش مبتلایان با مشکل درمان مواجه بودیم.

فدایی با بیان اینکه تا مهرماه امسال تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری ویروس کرونا ۲۰نفر بود، افزود: متاسفانه در دوماه اخیر آمار فوتی‌ها رو به افزایش بوده و به ۶۸نفر رسیده است.

وی گفت: دستگاه‌های خریداری شده در کوتاه‌مدت پاسخگوی نیاز بیماران کرونایی است و امیدواریم با مشارکت خیرخواهانه، ظرف یکی دو ماه آینده دستگاه مرکزی اکسیژن‌ساز برای بیمارستان تهیه شود.

گفتنی است، در حاشیه اهدای دستگاه‌های اکسیژن‌ساز؛ مراسم یادبودی با حضور مدیرعامل و معاونین و مدیران منطقه آزاد ارس و اعضای پویش معیشت و سلامت ارس برای «حاج تراب ابراهیمی» مدیرعامل شرکت ارس تارلا امیر، از سرمایه‌گذاران خیر منطقه برگزار شد.