دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جمع فعالان اقتصادی منطقه آزاد انزلی مطرح کرد:

اولویت‌ دبیرخانه شورایعالی، رفع مشکلات مالیاتی و ارزش افزوده در مناطق آزاد

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: هدف ما تبدیل مناطق آزاد به بهشت سرمایه‌گذاران است و به‌دنبال آن هستیم با رفع مشکلات موجود، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را به مناطق آزاد دعوت کنیم.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حجت‌الله عبدالملکی در نشست با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی منطقه آزاد انزلی، با تقدیر از تلاش و فعالیت اقتصادی سرمایه‌گذاران فعال این منطقه، اظهار داشت: منطقه آزاد ادبیات، اصل، اساس، قاعده و قانونی دارد که در تفکر انقلاب اسلامی هم ذیل اقتصاد مقاومتی تعریف شده است و مقام معظم رهبری به کارکرد مناطق آزاد، صادرات و تولید و سرمایه‌گذاری خارجی برآمده از اقتصاد مقاومتی اشاره دارند.

وی، رفع مشکل مالیاتی و ارزش افزوده را از اولویت‌های دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد عنوان کرد و اذهان نمود: این مسئله باید به طور قانونی حل شود و پیگیری ما در این زمینه ادامه دارد. این اعتقاد دینی ما است که اگر قانونی گذاشتیم که امتیاز و یا مشوقی برای مناطق آزاد ایجاد کرد، هر قانون، آیین‌نامه و بخشنامه‌ای که حتی یک‌درصد آن مزیت را کم‌رنگ کند، مصداق عینی نقض حق‌الناس است و در محضر خداوند باید پاسخگو باشیم.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان تاکید کرد: دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کمیته ویژه‌ای برای این موضوع در نظر گرفت که هر قانون و مقرراتی که معارض و نافی است، به صورت قانونی برطرف گردد.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی:

تشکیل اتاق‌فکر متشکل از فعالان اقتصادی منطقه آزاد انزلی

همچنین، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این جلسه از تشکیل اتاق فکری متشکل از ۲۰نفر از فعالان اقتصادی در منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: به‌زودی ابلاغ اعضای این ‌اتاق‌فکر صادر می‌شود تا از نظرات کمی و کیفی این فعالان اقتصادی در پیشبرد اهداف منطقه آزاد انزلی بهره گرفته شود.

عیسی فرهادی لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی را از اولویت‌های این سازمان اعلام و عنوان کرد: ظرفیت سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی در بخش صنعت تمام شده و بخش تجاری نیز روزهای پایانی خود را طی می‌کند. الحاق سه شهرک صنعتی مهم و فرودگاه، از ضروریات این ‌منطقه بشمار می‌رود.

وی ادامه داد: در ۸ماه گذشته در بخش گردشگری، ۸میلیون نفر به این منطقه سفر کردند که این ظرفیت تا ۲۰میلیون نفر قابل افزایش است.

فرهادی تاکید کرد: منطقه آزاد انزلی به دنبال انحلال ارزش افزوده است. به طور قطع با کمک مسئولان این اتفاق در مناطق آزاد محقق خواهد شد و امید است در سال آتی این مشکلات برطرف گردد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در پایان خاطرنشان کرد: معتقدیم حیات مناطق آزاد به وجود فعالان اقتصادی بستگی دارد و هرچه این فعالان پرتلاش‌تر باشند، منطقه آزاد شاداب‌تر خواهد بود؛ در غیر این صورت فلسفه وجودی منطقه آزاد جایگاهی ندارد.

گفتنی است، حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی، سه‌شنبه (۸آذرماه) به منظور بازدید از پروژه‌های سرمایه‌گذاری، عمرانی و بندری به منطقه آزاد انزلی سفر کرد.