مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از پروژه‌های حوزه نفت و انرژی جزیره تاکید کرد:

ایجاد ارزش افزوده با هدف توسعه صادرات فرآورده‌های نفتی در جزیره قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه بازدیدهای میدانی خود از طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی منطقه؛ از سه مجموعه فعال حوزه نفت و انرژی جزیره قشم بازدید به عمل آورد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علی درویش‌پور در این بازدیدها که جمعی از مدیران این سازمان، وی را همراهی می‌کردند، بر آمادگی سازمان منطقه آزاد قشم در جهت توسعه فعالیت‌ها و ایجاد رونق اقتصادی تاکید کرد.

وی در بازدید از شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه عملیاتی قشم (پالایشگاه گورزین) اظهار داشت: حوزه نفت و گاز و به طور کل انرژی دارای اهمیت بالایی است و با توسعه صادرات در این حوزه می‌توان به ارزآوری و رونق اقتصاد کشور کمک نمود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال پایدار برای نیروهای بومی در طرح‌های بزرگ اقتصادی جزیره قشم، اذعان کرد: حضور فعال و اشتغال نیروهای بومی و جامعه محلی از لحاظ امکان شرایط ماندگاری مردم، مشارکت در طرح‌ها و فعالیت‌های اقتصادی و افزایش کیفیت ساکنان جزیره بسیار مهم است.

درویش‌پور ادامه داد: با هدفگذاری و همکاری سایر بخش‌های مرتبط جهت اجرای آموزش‌های تخصصی و تربیت نیروهای متخصص بومی، امکان اشتغال‌آفرینی بیشتری برای ساکنان جزیره فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی دقیق باید برای جبران برخی عقب‌ماندگی‌ها در حوزه نفت و انرژی مانند بانکرینگ و توسعه صادرات فرآورده‌های نفتی تلاش کرد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم همچنین در بازدید از پالایشگاه نفت سنگین مجموعه پارس بهین پالایش قشم، اظهار کرد: ایجاد ارزش افزوده با هدف توسعه صادرات فرآورده‌های نفتی، می‌تواند نفع اقتصادی خوبی برای جزیره و کشور داشته باشد.

درویش‌پور با بیان اینکه تهیه و تدوین برنامه‌ای مشخص از دورنمای صنعت نفت و گاز در جزیره قشم یک ضرورت انکار‌ناپذیر است، تاکید کرد: باید با پرهیز از تصمیمات جزیره‌ای و ایجاد هماهنگی میان بخش‌های مختلف، نقشه راه آینده صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی قشم آماده شود.

وی در ادامه افزود: با هم‌افزایی و همدلی می‌توان فعالیت‌های مختلفی را با هدف ایجاد توسعه متوازن و اشتغال پایدار در جزیره قشم اجرا کرد.

درویش‌پور همچنین در آخرین مقصد بازدیدهای خود، با حضور در مجموعه نیروگاه قشم مولد، گفت: با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان از ظرفیت آب شیرین‌کن این مجموعه، جهت استفاده در مصارف مختلف در جزیره قشم بهره‌مند گردید.

گفتنی است، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در جریان این بازدیدها، برای رفع موانع و اقدام جهت تسریع و تسهیل تولید، دستورات ویژه‌ای را صادر کرد.