مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منطقه آزاد قشم خبر داد:

ایجاد بیش از ۶۰۵۵فرصت شغلی در قشم در سال‌۹۸

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بر اساس سیاست‌ها و پیگیری‌های رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در سال‌98 افزون بر 6هزار و 55فرصت شغلی در قشم ایجاد شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سلیمان رنجبری با اعلام این مطلب افزود: افزون بر ۲هزار و ۲۳۷نفر معادل‌ ۳۷درصد کل این فرصت‌ها، برای نخستین بار توانستند از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: این فرصت‌ها که در حوزه‌های صنعت، اصناف، عمران، شیلات و کشاورزی و خدمات ایجاد شده، وضعیت اشتغال را در جزیره قشم به طور قابل ملاحظه‌ای بهبود بخشیده است.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم از پرداخت بیمه بیکاری به ۱۸۹نفر از کارگرانی که به دلایل مختلف شغل‌شان را در سال‌۹۸ از دست دادند، خبر داد و گفت: همچنین در این سال به بیش از ۵۳۲فقره شکایت کارگران از کارفرمایان رسیدگی شد که ۶۴مورد آن مربوط به حوادث ناشی از کار بود.

به گفته وی، از مجموع این شکایات ۲۰۹مورد به هیات حل اختلاف ارجاع و ۳۲۳مورد نیز منجر به سازش دوطرف و رفع اختلاف‌ها شد.

رنجبری درباره خدمات مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم به اتباع خارجی در جزیره قشم در سال گذشته عنوان داشت: در این سال افزون بر یک هزار و ۶۲۰تبعه خارجی در قشم ساماندهی شدند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین تعداد کل مکاتبات این مدیریت در سال گذشته را افزون بر پنج هزار و ۸۷۷مورد اعلام کرد و گفت: پرسنل شاغل در این مدیریت در سال‌۹۸ با همت، تلاش  و جدیت زیاد به امور مرتبط با اشتغال، که یکی از دغدغه‌های اصلی جوامع امروز بشمار می‌رود، رسیدگی کردند و امید است که در سال‌۹۹ هم که از سوی رهبر انقلاب به نام جهش تولید نامگذاری شده‌، با همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌های ذیربط، گام‌های بلندی برای افزایش اشتغال در قشم برداشته شود.