معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد خبر داد:

ایجاد دهکده سلامت در ۳منطقه آزاد کشور

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور از ایجاد 3دهکده سلامت در مناطق آزاد خبر داد.

به گزارش اخبار ازاد مناطق، محمدرضا رستمی در هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی و گردشگری سازمان مناطق آزاد کشور که در سازمان منطقه آزاد ماکو ترتیب یافت، گردشگری سلامت را برای مناطق آزاد کشور یک اصل مهم یاد کرد و گفت: در این راستا در ۳منطقه آزاد کشور که عبارتند از انزلی، فرودگاه امام(ره) و کیش دهکده سلامت تاسیس می‌شود که مذاکرات، اقدامات و فرایند اولیه طی شده است.

وی افزود: ‌فعالیت‌های دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد طی سال‌های گذشته، در حوزه اجتماعی متمرکز به مشارکت اجتماعی در مناطق آزاد است که توسعه اقتصادی، صنعتی و تجاری ماحصل این اقدامات است.

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گردشگری را از موضوعات مهم در مناطق آزاد در راستای توسعه همه‌جانبه یاد کرد و افزود: ارائه تسهیلات گردشگری به پروژه‌های مرتبط مورد استقبال تعدادی از مناطق قرار گرفت که در این راستا هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های گردشگری از سوی دبیرخانه و از محل صندوق توسعه ملی تعلق گرفته است.

رستمی فعالیت‌های مشترک بین منطقه‌ای در راستای افزودن ظرفیت‌ها را لازم عنوان کرد و افزود: ماکو و اروند تبادل گردشگر داخلی و خارجی را به جد پیگیری می‌کنند که این امر باید در دستورکار سایر مناطق قرار گیرد و نگاه جزیره‌ای و محدود برای مناطق آزاد باید کنار گذاشته شود‌.

وی در ادامه این جلسه تاکید کرد: ۷پروژه گردشگری در مناطق آزاد در قالب‌های هتل ۵ستاره، مرکز تجاری و تفریحی در هر منطقه یک مورد ساخته می‌شود که سه منطقه آزاد آمادگی خود را اعلام کردند.

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد همچنین از تاسیس دفاتر یونسکو در تمامی مناطق آزاد کشور خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این اقدام، فعالیت‌های بین‌المللی از مناطق آزاد توسعه می‌یابد.

وی گفت: آموزش همکاری بین‌المللی دانشگاهی با همکاری دانشگاه ایتالیا با دو تفاهم‌نامه در ۸بند با هدف ترویج همکاری بین دانشگاهی امضا شد که این اصل به جد از سوی معاونت پیگیری می‌شود.

رستمی همچنین از طراحی سامانه غذا و دارو مناطق آزاد خبر داد و گفت: این سامانه یکی از سامانه‌های درآمدزا برای مناطق آزاد است.

بنا به این گزارش؛ این نشست به صورت ادواری در مناطق آزاد کشور برگزار می‌شود که در طول روزهای برگزاری این نشست در ماکو، دوره‌ها و جلسات تخصصی با حضور این اساتید در مواردی چون کسب و کارهای جدید، توسعه برند، گردشگری، اقتصاد هنر، صنایع خلاق، استارتاپ‌ها و شتاب دهنده‌ها و موضوعات مرتبط برگزار خواهد شد.