در جلسه رئیس دانشگاه آزاد و جمعی از مسئولین سازمان منطقه آزاد قشم مطرح شد:

ایجاد دو دانشکده مهارت و کارآفرینی در جهت توسعه اقتصادی جزیره قشم

در جلسه‌ای با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، عادل پیغامی عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان؛ توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی جزیره قشم تشریح شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، در ابتدای این نشست عادل پیغامی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در جزیره قشم اظهار داشت: در شرایط فعلی و با وجود منابع خدادادی بی‌نظیر در این منطقه، نیازمند مطالعات گسترده در حوزه‌های مختلف و سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای توسعه بیشتر جزیره قشم هستیم.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم، افزود: درحال حاضر قشم قطب اصلی آموزش پزشکی در جنوب کشور است و با توجه به ظرفیت‌های موجود، امکان توسعه این حوزه نیز فراهم می‌باشد.

وی ادامه داد: جزیره قشم توانمندی‌های خوبی در جهت تبدیل شدن به یکی از نقاط اصلی در حوزه گردشگری سلامت با نگاهی به بازار کشورهای حاشیه خلیج‌فارس دارا است.

پیغامی در پایان با بیان اینکه جزیره قشم در حوزه صنعت شیلات و آبزی‌پروری نیز دارای موقعیت مناسبی است، تصریح کرد: با فراهم کردن شرایطی برای استفاده از تکنولوژی‌های روز، تربیت نیروی انسانی متخصص و حرکت به‌سوی تکمیل چرخه تولید و ارزش‌افزوده محصولات شیلاتی و صنایع دریامحور، می‌توانیم شاهد افزایش اشتغال‌زایی و توسعه متوازن در قشم باشیم.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:

تاسیس مرکز مطالعات قشم‌شناسی و آینده‌پژوهی

همچنین، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: جزیره قشم نیازمند توسعه و پیشرفت بیشتر در حوزه‌های آموزش و پروش و به‌ویژه حوزه بهداشت و درمان برای ارائه خدمات بهتر به ساکنان جزیره است.

محمدمهدی طهرانچی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌دنبال این هستیم تا با کمک خیرین، یک بیمارستان آموزشی با هدف توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در جزیره قشم طراحی و احداث کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین در آینده با افزوده شدن رشته‌های روانشناسی سلامت روانشناسی بالینی به رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم، می‌توان برای راه‌اندازی یک مرکز تخصصی حوزه سلامت روان در جزیره برنامه‌ریزی کرد.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی؛ استفاده از نیروی انسانی متخصص، فناوری‌های روز، برندسازی، تهیه و تامین لارو و خوراک استاندارد موردنیاز آبزیان، چهار اولویت اصلی برای توسعه فعالیت صنایع شیلات و آبزی‌پروری در جزیره قشم است.

طهرانچی ادامه داد: دو دانشکده مهارت و کارآفرینی در حوزه‌های حمل‌ونقل دریایی و شیلات و آبزی‌پروری با نگاه توسعه ظرفیت‌ها و تربیت نیروی متخصص موردنیاز بخش‌های اقتصادی در جزیره قشم ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدوار هستیم با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم در آینده یک مرکز مطالعات آینده‌پژوهی قشم شناسی با هدف تبیین نظام اقتصادی، تجاری، توسعه سرمایه‌گذاری و مستندات علمی و تاریخی در جزیره احداث شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم و استان هرمزگان برای همکاری و فعالیت مشترک جهت توسعه منطقه آزاد قشم آمادگی کامل دارند.

همچنین مختار گرشاسبی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گزارشی از توانمندی‌های اقتصادی این منطقه در حوزه‌های مختلف صنعتی و بازرگانی ارائه کرد.

در ادامه این جلسه، مهدی نصیری مدیر نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در گزارشی به تشریح منابع و طرح‌های پیش‌بینی‌شده، اقدامات زیرساختی صورت گرفته و ظرفیت‌های  موجود در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر جزیره پرداخت.

در بخش پایانی این جلسه نیز محسن اتابکی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم نکاتی را درخصوص مزیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری موجود در منطقه مطرح نمود.

گفتنی است، جلسه‌ای نیز با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، عادل پیغامی عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و واحد قشم در دانشگاه آزاد اسلامی قشم برگزار شد.