مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد:

ایجاد کریدور تجاری شمال-جنوب کشور بین جزیره کیش و استان مازندران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد کیش و استانداری مازندران برای ایجاد کریدورتجاری و ترانزیتی شمال-جنوب کشور بین این مناطق خبر داد‌.

به گزارش اخبار آزاد مناطق‌، دکتر غلامحسین مظفری در جلسه بررسی سرفصل‌های تدوین تفاهم‌نامه همکاری بین این سازمان و استانداری مازندران که با حضور احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران و معاونان و مدیران استانداری مازندران و معاونان، مشاوران و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، ایجاد کریدور تجاری و ترانزیتی بین استان‌های جنوبی و شمالی کشور با محوریت جزیره کیش را مهم‌ترین اصل این تفاهم‌نامه همکاری عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بسیار مهم کیش برای توسعه گردشگری، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و صنایع با فناوری بالا گفت: تقویت توان مدیریتی در مسئولان نظام حاصل گذر از شرایط سخت دوران دفاع مقدس و تحریم‌های ناعادلانه است و باید با استفاده از توانمندی‌های داخلی و توجه جدی به ظرفیت‌های موجود، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

استفاده از امکانات مناسب بندرگاه تجاری کیش برای ترانزیت و صادرات کالا به کشورهای منطقه، بهره‌گیری از ظرفیت خوب فرودگاهی کیش و رامسر و پتانسیل شرکت‌های هواپیمایی کیش و وارش برای رونق صنعت گردشگری با ایجاد تورهای ترکیبی برای گردشگران خارجی، ایجاد پایانه صادراتی محصولات شمال کشور در جزیره کیش و صادرات میوه و تربار و محصولات کشاورزی مازندران به کشورهای حاشیه خلیج فارس‌، صادرات محصولات صنایع داروسازی‌، پزشکی و آرایشی و بهداشتی جزیره کیش به کشورهای حوزه دریای خزر از زمینه‌های کاربردی کریدور شمال-‌جنوب کشور با محوریت جزیره کیش عنوان شد.

همچنین احمد حسین‌زادگان با ابراز علاقه‌مندی به توسعه همکاری بین جزیره کیش و مازندران به عنوان استان برخوردار از ۱۱اقلیم متنوع درکشور با هدف کمک به رونق اقتصادی میهن اسلامی‌، توسعه گردشگری‌، صادرات محصولات کشاورزی‌، تجارت و بازرگانی و صنایع تبدیلی را ازجمله محورهایی ارزشمند برای همکاری بین جزیره کیش واستان مازندران برشمرد.

وی ایجاد کریدور شمال-‌جنوب را فرصت ارزشمندی برای تبدیل جزیره کیش و مازندران به مراکز صادرات محصولات و تولیدات داخلی به کشورهای حوزه دریای خزر و کشورهای حاشیه خلیج فارس عنوان کرد و گفت‌: ایجاد این کریدور، پتانسیل‌های بالقوه کیش و مازندران را فعال می‌کند.

همچنین در این نشست مسئولان بخش‌های مختلف استانداری مازندران و معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش زمینه‌های پیشنهادی خود را برای تدوین تفاهم‌نامه همکاری عنوان کردند.

بهره‌گیری از روش‌های نوین بازیافت زباله در کیش برای مدیربت بهینه پسماندها به ویژه نخاله‌های ساختمانی در استان مازندران، تبادل اطلاعات در بخش آی‌.تی و استفاده از تجارب کیش به عنوان شهر هوشمند، استفاده از توانمندی پزشکان متخصص و فوق‌تخصص استان مازندران در جهت رونق گردشگری سلامت کیش، تقویت گردشگری ورزشی، اکوتوریسم، تامین میوه و تربار کیش از استان مازندران‌، ایجاد بازارچه صنایع دستی مازندران در کیش‌، ایجاد مارینا و اسکله‌های تفریحی با الگوبرداری از اسکله‌های کیش، جذب سرمایه‌گذاری در زمینه تقویت بوم‌گردی‌، برگزاری جشنواره اقوام و هفته فرهنگی استان‌ها در کیش‌، ایجاد پارک مینیاتوری ایران در جزیره کیش و معرفی استان مازندران به عنوان نخستین استان در این پارکاز دیگر موارد مطرح شده برای تدوین تفاهم‌نامه همکاری بود.

برگزاری جلسات مستمر و کارگروهی برای دستیابی به مهم‌ترین راهکارهای همکاری مشترک و بازدید مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش از استان مازندران با هدف آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری این استان ازجمله مواردی بود که در این نشست بر آن تاکید شد.

در پایان دکتر مظفری و ناصر آخوندی معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزادکیش و محمد محمدپور رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان مازندران برای تدوین پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری معرفی شدند.