دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد:

ایجاد ۱۰۲هزار و ۵۰۰شغل در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تا پایان دولت

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از ایجاد ۱۰۲هزار و ۵۰۰شغل با اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تا پایان دولت خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مرتضی بانک در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه تعدادی از این شغل‌ها با اجرای طرح‌های عمرانی ایجاد شده است، گفت: ۳۲۰طرح در مناطق آزاد و حدود ۲۰۰طرح در مناطق ویژه اقتصادی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این که سرمایه اجرای این طرح‌ها ۱۰۰هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، افزود: یک و نیم میلیارد دلار هم سرمایه‌گذاری ارزی برای این طرح‌ها در نظر گرفته شده است.

مشاور رئیس‌جمهور، ایجاد اشتغال برای ۹۳هزار نفر در مناطق آزاد را هدفگذاری این طرح‌ها بیان کرد و اظهار نمود: اجرای این طرح‌ها در مناطق ویژه اقتصادی نیز حدود ۹۵۰۰شغل ایجاد خواهد کرد.

مرتضی بانک با اشاره به بهره‌برداری از ۵۷طرح در شهریورماه امسال، افزود: در بهمن‌ماه هم طرح‌های دیگری با حضور رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

وی با بیان این که طرح‌های پیش‌بینی شده هر یک بیش از ۱۰میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد، گفت: امیدواریم تا پایان دولت، طرح‌هایی که برای افتتاح پیش‌بینی شده به نتیجه برسد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی، روند اجرای طرح‌های پیش‌بینی شده را مثبت خواند و افزود: تعدادی طرح ملی نیز در میان پروژه‌ها وجود دارد که افتتاح خواهد شد.

مرتضی بانک، تکمیل و بازسازی فرودگاه کیش را ازجمله طرح‌های ملی برشمرد و اذعان داشت: یک پایانه جدید داریم که امیدواریم تا پایان امسال یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی طرح تخلیه و بارگیری و بانکرینگ محصولات تولیدی نفتی در قشم را از دیگر طرح‌های ملی خواند و افزود: این طرح تا پایان سال گشایش خواهد یافت.

مشاور رئیس‌جمهور، به طرح‌های عمرانی ماکو نیز اشاره کرد و گفت: خطوط جاده‌ای و اتوبان‌هایی که در این منطقه ایجاد شده، افتتاح خواهد شد.

مرتضی بانک، طرح راه‌آهن چابهار را از دیگر طرح‌های ملی ذکر کرد و افزود: این طرح اواخر امسال یا اوایل سال آینده با سرمایه‌گذاری دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: این طرح برای مناطق آزاد و افزایش سرویس‌دهی به سرمایه‌گذاران بسیار موثر خواهد بود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه و ویژه اقتصادی، درخصوص کالای همراه مسافر نیز بیان داشت: از ابتدای سال کالای همراه مسافر را با کمیته‌ای که از سوی دولت تعیین شده بود، پیش‌بینی کردیم.

مرتضی بانک با بیان این که بانک مرکزی و وزارت صمت نیز کالای همراه مسافر را تایید و آن را ابلاغ کردند، گفت: این موضوع اکنون در حال اجراست و برای کالا‌های مصرف داخلی مناطق آزاد مشکلی نداریم.

مشاور رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به این که میزان واردات کالای همراه مسافر ۴۵۰میلیون یورو برای کل سال است، خاطرنشان کرد: تعداد کالا‌های همراه مسافر ۸۲۰قلم تعیین شده است.