بازدیدهای مشاور رییس جمهور به همراه رییس و اعضاء کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ظرفیت های تولیدی، صنعتی و گردشگری منطقه آزاد ارس

مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و فرود عسکری معاون وزیر و رییس کل گمرک ایران به همراه اعضاء کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز از منطقه آزاد ارس بازدید کردند. به گزارش مناطق آزاد، محمدرضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی، محمد حسن نژاد نماینده مرند و جلفا، […]

مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و فرود عسکری معاون وزیر و رییس کل گمرک ایران به همراه اعضاء کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز از منطقه آزاد ارس بازدید کردند.

به گزارش مناطق آزاد، محمدرضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی، محمد حسن نژاد نماینده مرند و جلفا، عین الله شریف پور نماینده ماکو، چالدران، پلدشت و شوط، سید حسن حسینی نماینده شاهرود، سید تقی کبیری نماینده خوی و چایپاره، اسماعیلی نماینده نور و محمود آباد، حمدالله کریمی نماینده بیجار، انارکی نماینده رفسنجان و انار، زهرا سعیدی مبارکه نماینده مبارکه، عامر کعبی نماینده آبادان، فرید موسوی نماینده تهران، موسوی لارگانی نماینده فلاورجان، کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا، معصومه آقاپور نماینده شبستر، محمدحسین حسین زاده نماینده مشهد و کلات، شهاب نادری نماینده پاوه، محمود شکری نماینده طالش، علی اکبر کریمی نماینده اراک و محمود بهمنی نماینده ساوجبلاغ از جمله نمایندگانی بودند که در منطقه آزاد ارس حضور داشتند.

بنا بر این گزارش ، محسن نریمان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، حسین گروسی معاون حقوقی و امور مجلس، علیرضا جعفری هرندی معاون توسعه مدیریت، محمدرضا محمد یوسفی مدیر امور مجلس و خانم کسرایی مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم در این بازدیدها حضور داشتند.

هیأت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امروز از کارخانجات پانا چوب، جلفاکاران ارس، جلفا چوب و خودروسازی آمیکو در این منطقه بازدید کردند.

 

? شرکت پاناچوب ارس که از سال ۱۳۸۵ به عنوان واردکننده محصولات ام دی اف فعالیت داشته است، با سرمایه گذاری ۴۵ میلیارد تومانی و تسهیلات ارزی به میزان ۹۰ میلیارد تومان آماده فعالیت در زمینه تولید محصولات چوبی و ام دی اف است.

ظرفیت تولید این کارخانه سالانه ۶۴ میلیون متر مربع است و تولید آزمایشی محصولات تولیدی از سال ۹۶ آغاز شده است.

این شرکت در صورت فعالیت کامل، قابلیت ارائه خدمات به ۱۰ شرکت مشابه را دارد.

هم اکنون ۵۰ نفر که بیشتر شامل مهندسین و کارشناسان ارشد رشته های برق، الکترونیک، تاسیسات، ساخت و تولید هستند در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند و در صورت آغاز تولید این شرکت قابلیت ایجاد اشتغال برای ۲۷۰ نفر را دارد.

شرکت پاناچوب به منظور تامین مواد اولیه نیاز به تسهیلات سرمایه در گردش به میزان ۶۰ میلیارد تومان دارد.

 

?شرکت جلفا چوب صنعت ارس هم اکنون در زمینه تولید محصولات ام دی اف فعالیت می کند.

این شرکت با سرمایه گذاری خارجی تاسیس شده است. ۶۵ درصد سهام این شرکت متعلق به طرف ترکیه ای و ۳۵ درصد متعلق به طرف آذربایجانی است. میزان سرمایه گذاری خارجی در جلفاچوب ارس ۱۰ میلیون یورو است. مواد اولیه این شرکت از ایران و ترکیه وارد می شود.

جلفاچوب ارس هم اکنون برای ۴۳ نفر اشتغال ایجاد کرده است و قابلیت اشتغال تا ۹۰ نفر را دارد.

جلفاچوب ارس تا به امروز از هیچگونه تسهیلات استفاده نکرده است و برای ادامه فعالیت نیاز به ۳ میلیون یورو تسهیلات سرمایه در گردش دارد.

 

? شرکت نساجی جلفاکاران ارس با سرمایه گذاری خارجی به میزان ۶۵ میلیون دلار تاسیس شده و سابقه تولید ۸ ساله در منطقه آزاد ارس را دارد. سرمایه گذار خارجی سابقه ۳۸ ساله تولیدی در این حوزه را دارد و جلفاکاران هفتمین کارخانه این هولدینگ  در کشورهای مختلف جهان است.

این شرکت باعث اشتغال ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و ۲۵ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در صنایع پایین دستی شده است.

فاز پنجم کارخانه نساجی جلفاکاران ارس در روزهای گذشته افتتاح شده است و هدف بعدی این شرکت تاسیس کارخانه پنبه در منطقه آزاد ارس است.

تاسیس صنایع پایین دستی از جمله تریکوبافی، فرش ماشینی و البسه می تواند ارزش افزوده و اشتغال بالایی را در منطقه آزاد ارس به همراه بیاورد.

 

? شرکت صنعتی آمیکو از سال ۱۳۶۸ در زمینه تولید انواع موتورسیکلت، خودرو، باتری خودرو، کولر گازی، ادوات کشاورزی و رنگ پودری فعالیت می کند.

این شرکت صنعتی با سرمایه شخصی و بدون استفاده از تسهیلات به فعالیت خود ادامه داده است و خودروهای پیکاپ، جدیدترین محصول تولیدی این شرکت است.

برنامه آتی این شرکت تولید خودروی سواری باکیفیت است و فاز مطالعاتی این طرح آغاز شده است.

در زمینه تولید پیکاپ تا ۳۰ درصد این محصول داخلی سازی شده است و در ماه های آتی نیز میزان داخلی سازی به ۴۳ درصد خواهد رسید.

آمیکو یک برند ایرانی است که قابلیت جهانی شدن را دارد و این کارخانه ظرفیت اشتغال تا ۲۵۰۰ نفر را دارد.