در نخستین روز کاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی صورت پذیرفت:

بازدید از طرح‌های عمرانی و زیرساختی منطقه آزاد انزلی

بازدید از طرح‌های زیرساختی درحال تکمیل منطقه، نخستین برنامه‌های کاری دکتر عیسی فرهادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی را به خود اختصاص داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از طرح اتصال خط ریلی به مجتمع بندری کاسپین که به عنوان یک طرح ملی از آن یاد می‌شود، بازدید کرد که در این برنامه کاری علاوه‌بر معاون و مدیران معاونت فنی و عمرانی سازمان، پیمانکاران و مشاورین طرح گزارش‌هایی از آخرین وضعیت پروژه مزبور ارائه دادند.

همچنین، بازدید از اسکله رو-رو درحال احداث در مجتمع بندری کاسپین و سینی‌ دوار که بخش اتصال خط ریل به اسکله‌های بندر می‌باشد، بخش دوم این برنامه را تشکیل می‌داد که در آن دکتر فرهادی از فرآیند تکمیل این دو طرح که تکمیل‌کننده راه‌آهن می‌باشند، بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند احداث آن قرار گرفت.

آخرین بخش از برنامه‌های بازدید میدانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، بازدید از مجتمع بندری کاسپین، پسکرانه و انبارهای روباز و سرپوشیده، سیلوها و مخازن، زیرساخت‌ها و امکانات موجود و درحال احداث در این مجتمع بندری بود که در این بازدیدها گزارش‌هایی از روندهای کاری درحال انجام توسط پیمکانکاران، مشاورین طرح و معاون بندری و حوزه خزر سازمان ارائه شد.

گفتنی است، طرح ملی اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری، به عنوان مهم‌ترین طرح زیرساختی منطقه مورد تاکید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری بوده و با بهره‌برداری از آن و سایر بخش‌های تکمیل کننده این طرح یعنی سینی دوار و اسکله رو-رو، نه تنها منطقه آزاد انزلی و استان گیلان به بنادر جنوبی کشور وصل می‌شود، بلکه زمینه فعال شدن کریدور شمال-‌جنوب و امکان اتصال کشورهای حوزه اوراسیا با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس نیز فراهم می‌گردد.