بازدید مشاور رئیس‌جمهور از اسکله نفتی حرا قشم

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به اتفاق رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، از پروژه در دست ساخت اسکله نفتی حرا جزیره قشم بازدید کرد و از نزدیک با عملیات ساخت و پیشرفت فیزیکی آن آشنا شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مرتضی بانک و هیات همراه روز چهارشنبه (۱۲شهریورماه) با حضور در منطقه جنگلی حرا جزیره قشم، یکی از بزرگترین اسکله‌های نفتی در جنوب کشور را که به تامین مواد اولیه پالایشگاهی، نفت خام فوق سنگین و صادرات میعانات نفتی مانند بنزین، گازوئیل و قیر در این جزیره مبادرت خواهد کرد، مورد بازدید قرار دادند.

مشاور رئیس‌جمهور در حاشیه این بازدید، راه‌اندازی این اسکله را نشانه‌ای عینی از توسعه روابط بخش خصوصی و دولت با مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد و گفت: ۳۰درصد سرمایه‌گذاری این پروژه توسط سازمان منطقه آزاد قشم و ۷۰درصد آن توسط بخش خصوصی انجام شده و عملیات ساخت جهت اتمام این پروژه با تلاش‌های سربازان جبهه تولید و سازندگی در حال انجام است.

گفتنی است، پروژه اسکله نفتی حرا جزیره قشم با ظرفیت تامین و صدورسالانه ۱۴میلیون و ۵۰۰هزار تن مواد اولیه پالایشگاهی، نفت خام فوق سنگین و میعانات نفتی مانند بنزین، گازوئیل و قیر با ۵۳میلیون یورو سرمایه‌گذاری و ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی در منطقه جنگل‌های حرا جزیره قشم در دست ساخت است.

گفتنی است، مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی و هیات همراه، صبح چهارشنبه (۱۲شهریورماه) برای شرکت در آیین‌های بهره‌برداری، کلنگ زنی و بازدید از پروژه‌های نفتی، عمرانی و تولیدی وارد جزیره قشم شد و از سوی حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و امام جمعه شهرستان مورد استقبال قرار گرفت.