بازدید مشاور رئیس‌جمهور از منطقه ویژه اقتصادی پیام

‌مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی روز چهارشنبه (4دی) با حضور در منطقه ویژه اقتصادی پیام، از واحدهای تولیدی مستقر در این منطقه ویژه اقتصادی بازدید کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، بازدید از کارخانه مادیران، بزرگترین کارخانه تولید لوازم خانگی داخلی، کارخانه تولید کیسه خون (ماکوفارما) بزرگترین تولیدکننده کیسه‌های نگهداری فرآورده‌های خونی در خاورمیانه و افتتاح شرکت آشکارساز ازجمله برنامه‌های مشاور رئیس‌جمهور در این منطقه ویژه اقتصادی بود.

همچنین بازدید از فارم رمز ارز کشور (مبنا)، طرح های توسعه و آماده‌سازی منطقه، بازدید از ترمینال مسافری مجموعه فرودگاه بین‌المللی پیام و حضور در نشست مشترک با مدیرعامل و مسئولین منطقه ویژه اقتصادی پیام از دیگر برنامه‌های مشاور رئیس‌جمهور در این سفر بود.

«عزیزالله شهبازی» استاندار البرز، «جعفر آهنگران» معاون برنامه‌ریزی، «حسین گروسی» معاون حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورایعالی، «نادر ثناگو‌مطلق» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام، «جواد عباسپور» سرپرست مدیریت هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی و «هانی صباغان» سرپرست مدیریت حوزه دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وی را در این بازدید همراهی کردند.

گفتنی است؛ منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام در محدوده‌ای به وسعت ۳۶۰۰هکتار در۴۰کیلومتری پایتخت واقع شده است. این منطقه ویژه اقتصادی دارای ۴فاز صنعتی با ۱۹۰واحد صنعتی مستقر است که در حوزه‌های‌IT، ICT، دانش‌بنیان، های‌تک، تجهیزات پزشکی و دارویی و… فعالیت می‌کنند.

از این تعداد واحدهای صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام، ۷۰واحد صنعتی فعال، ۱۰واحد صنعتی غیرفعال و ۱۱۰واحد نیز در حال ساخت است.