بازدید مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و هیات همراه از بزرگراه مرکزی قشم

مشاور رئیس‌‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونین و مدیران سازمان و شهرستان از بزرگراه مرکزی قشم در حدفاصل فرودگاه بین‌المللی قشم تا میدان شهر درگهان بازدید کردند. به گزارش اخبار آزاد مناطق، بزرگراه مرکزی قشم در سه فاز به طول ۳۰کیلومتر و […]

مشاور رئیس‌‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونین و مدیران سازمان و شهرستان از بزرگراه مرکزی قشم در حدفاصل فرودگاه بین‌المللی قشم تا میدان شهر درگهان بازدید کردند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، بزرگراه مرکزی قشم در سه فاز به طول ۳۰کیلومتر و با اعتبار ۴۱۳میلیارد ریال دارای دو باند رفت و برگشت، هر یک به عرض ۱۱.۵متر می‌باشد که فاصله فرودگاه بین‌المللی قشم تا روستای گیاهدان را شامل می‌شود.

خاکبرداری و کوبش قطعه اول این پروژه به طول ۱۰کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۹۴میلیارد ریال، ۵۶درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هم‌زمان زیرسازی فاز دوم این طرح به طول ۱۰کیلومتر با اعتبار ۱۴۷میلیارد ریال با ۷۱درصد پیشرفت همراه بوده است.

فاز سوم این پروژه نیز به طول ۱۰کیلومتر و اعتبار ۱۷۲میلیارد ریال با ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

بازدید از دو پالایشگاه نفتی به نام‌های بهین پالایش و اسکله حرا، دو نیروگاه قشم مولد و انرژی گستر قشم، قطعه سوم بزرگراه خلیج فارس و همچنین طولانی‌ترین پیست سافاری ساحلی کشور از برنامه‌های سفر مرتضی بانک به قشم است.

گفتنی است، دکتر بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور جهت بازدید از پروژه‌های حوزه نفت و انرژی و شیلات منطقه آزاد قشم، صبح سه‌شنبه یکم آبان‌ماه با استقبال مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار، امام جمعه شهرستان قشم و جمعی از معاونین، مدیران سازمان و شهرستان از طریق اسکله شهید ذاکری قشم وارد این منطقه آزاد شد.