با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو صورت پذیرفت:

بازدید معاون اقتصادی رئیس‌جمهور از بزرگترین باغ گردو و پسته کشور در منطقه آزاد ماکو

همزمان با سوم خرداد و سالروز آزادی خرمشهر، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور به اتفاق رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی، از بزرگترین باغ پسته و گردوی کشور واقع در دشت زیدون منطقه آزاد ماکو بازدید کردند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حسین گروسی در این دیدار با اشاره به کاشت ۲۲۰هزار اصله درخت مثمر در این دشت حاصلخیز واقع در منطقه آزاد ماکو، اظهار داشت: کاشت این درخت‌ها بزرگترین رویداد درختکاری کشور است که در راستای شعار رشد تولید در بخش کشاورزی انجام گرفت که امیدواریم در مهار تورم نیز تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه در منطقه آزاد ماکو با کاشت این درختان گام بلندی در توسعه بخش کشاورزی برداشته شده است، افزود: حضور معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در این منطقه و آن هم در سالروز آزادسازی خرمشهر از الطاف خاص شهداست و فرصت مغتنمی است تا مسئولین تراز اول با ظرفیت‌های این منطقه آشنا شوند و امیدواریم موجب خیر و برکت برای منطقه آزاد ماکو در رونق و توسعه منطقه شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خاطرنشان کرد: با مدیریت صحیح و بهینه منابع آبی در حوزه کشاورزی منطقه آزاد ماکو و با استفاده از ظرفیت و پتانسیل شهرستان پلدشت به جهت قرار گرفتن در پایاب سد و رود ارس، امکان تولید چندبرابری محصولات در این بخش میسر است.

شایان ذکر است، مجموعه کشاورزی ۲۰۰۰هکتاری کاشت گردو و پسته با سرمایه‌گذاری ۹۸۰۰میلیارد ریالی بخش خصوصی در دشت زیدون اجرا شده و برای ۸۰۰نفر اشغال مستقیم ایجاد کرده است.

گفتنی است، یک مجموعه دیگر کشاورزی باغ پسته و گردو توسط شرکت آراز سبز آریا منطقه آزاد ماکو با سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰میلیارد ریالی در دشت یارآغلی پلدشت و یک مجموعه کاشت مکانیزه پسته و گردوی گرمسیری دیگر نیز به مساحت ۳۱۹هکتار توسط شرکت رایا کشت با سرمایه‌گذاری ۹۶۰میلیارد ریال درحال اجرا است.