همزمان با سومین روز از ایام مبارک دهه فجر انجام شد:

بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ۹طرح عمرانی جزیره

همزمان با سومین روز از ایام مبارک دهه فجر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه معاون عمرانی و جمعی از مدیران این سازمان، از ۹طرح عمرانی در سطح جزیره قشم بازدید کردند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی و همراهان ابتدا از طرح توسعه اسکله بهمن با اعتبار ۷۰۰میلیارد ریالی این سازمان شامل دو پست ۵ و ۱۰هزار تُنی، ریل جرثقیل‌های گنتری و یک رمپ رو-‌رو با قابلیت پهلوگیری شناورهای ۵ و ۱۰هزار تُنی برای تخلیه و بارگیری کالا در این اسکله بازدید کردند.

در حال حاضر ظرفیت سالانه ورود و خروج کالا در اسکله بهمن، ۱۵۰هزار تُن است که با تکمیل این طرح، این ظرفیت تا ۱۰برابر افزایش می‌یابد.

بازدید از تونل نخل نور، حد فاصل میدان ژئوپارک تا میدان امامقلی خان به طول ۱۰۰۰متر با ۵میلیارد ریال اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم توسط مدیریت خدمات شهری، فضای دلنشینی را در هنگام شب برای عابران در این مسیر ایجاد کرده است.

عملیات نورپردازی و اصلاح فضای سبز فاز نخست پارک جنگلی روبروی پارک زیتون شهر قشم، پیشرفت فیزیکی کمپ پارک آفتاب در مسیر ساحل جنوبی با ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار به همراه عملیات اجرایی فاز دوم سایت گردشگری جزایر ناز با ۵۰میلیارد ریال اعتبار شامل محوطه‌سازی، ایجاد پارکینگ، جانمایی غرفه‌ها و توسعه فضای گردشگری جزایر ناز هم بخش دیگری از بازدید‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و تیم همراه وی بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه در ادامه همچنین از روند آماده‌سازی اسکله کندآلو شامل ۲۰هزار متر پارکینگ، دو رمپ ویژه قایق‌های صیادی، محوطه‌سازی، ایجاد منظرگاه، ساماندهی اتاقک‌های صیادی با ۸انبار به متراژ ۲۴۰متر با ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار هم از دیگر بازدید‌های تیم سازمان منطقه آزاد قشم بود.

عملیات اجرایی میدان بزرگ ورودی فرودگاه بین‌المللی قشم هم از سوی مدیرعامل سازمان و تیم همراه مورد بازدید قرار گرفت.

برج مراقبت جدید فرودگاه بین‌المللی قشم به ارتفاع ۳۷متر، ساختمان تکنیکال بلک در دو طبقه و اقدامات جانبی در فضای بیرونی برج و ساختمان با پیشرفت ۹۰درصد و اعتبار ۲۰۰میلیارد ریال هم مورد بازدید مومنی و همراهان قرار گرفت.

بازدید از قطعه یک بزرگراه مرکزی قشم حد فاصل فرودگاه تا سه راهی دیرستان به طول ۱۰کیلومتر و عرض ۱۱.۵متر با حدود ۴۴۰میلیارد ریال اعتبار هم آخرین بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و تیم همراه وی بود.