بازدید هیات تحقیق و تفحص مجلس از منطقه آزاد قشم: مدیریت مناطق آزاد می تواند با اعمال سیاست های مناسب در پیشگیری از قاچاق کالا نقش مهمی داشته باشد

رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تسهیل تجارت قانونی انگیزه قاچاق کالا را کاهش می دهد. به گزارش مناطق آزاد، احمد انارکی محمدی در خصوص بازدید اعضای هیات تحقیق و تفحص مجلس از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز از استان هرمزگان گفت: اعضای این […]

رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تسهیل تجارت قانونی انگیزه قاچاق کالا را کاهش می دهد.

به گزارش مناطق آزاد، احمد انارکی محمدی در خصوص بازدید اعضای هیات تحقیق و تفحص مجلس از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز از استان هرمزگان گفت: اعضای این هیات در ادامه سفر خود امروز جمعه (۴ خرداد) از اسکله بهمن و گمرک منطقه آزاد اقتصادی قشم بازدید کرده و در جریان امور قرار گرفتد.

رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: مدیریت مناطق آزاد اقتصادی می تواند با اعمال سیاست های مناسب در پیشگیری از قاچاق کالا نقش مهمی داشته باشد، بنابراین باید از ظرفیت این مناطق در جهت مدیریت واردات و مسائل اقتصادی کشور استفاده بهینه شود.

انارکی محمدی افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس تلاش خواهد کرد تا با تعامل با دستگاه ها، زمینه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز را فراهم کند، البته در این راستا باید از تغییر مکرر مقررات پرهیز شود و تجارت قانونی در کشور تسهیل شود، چرا که انجام این مهم سبب کاهش انگیزه قاچاق کالا می شود.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعامل مثبت مدیریت جدید مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با تعامل و همکاری مدیران مناطق آزاد و مجلس می توان زمینه جلوگیری از قاچاق کالا و ارز در کشور را فراهم کرد و در این راستا مسئولان منطقه آزاد قشم نیز با هیات تحقیق و تفحص مجلس همکاری مناسبی در جهت بررسی امور داشتند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: گاهی اعمال محدودیت بیشتر باعث افزایش قاچاق می شود، بنابراین باید تمامی جوانب در مبارزه با قاچاق سنجیده شود و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت صحیح اجرایی شود.

گفتنی است اعضای هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیش از ظهر امروز جلسه ای با نصری فرماندار شهرستان قشم و مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با محور بررسی راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار کردند و در این جلسه مسئولان شهرستان قشم گزارشی از اقدامات صورت گرفته در مناطق آزاد به اعضای هیات تحقیق و تفحص مجلس ارائه کردند./ش