مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خبر داد:

بازگشت ۱۶۰واحد تعطیل و نیمه‌تعطیل ‌به مدار تولید در منطقه آزاد چابهار

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ۱۶۰واحد تعطیل و نیمه‌تعطیل منطقه آزاد چابهار امسال به مدار تولید باز می‌گردند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، عبدالرحیم کردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار اظهار داشت: در حال حاضر در مجموع ۲۷۰واحد تولیدی در منطقه آزاد چابهار است که از این تعداد ۱۱۰واحد درحال تولید است و ۱۶۰واحد یا نیمه تعطیل است و یا کلا تعطیل شده است.

وی افزود: در سال جهش تولید برنامه‌ریزی مدونی برای بازگشت این واحدها به تولید داریم، برای رفع مشکل نقدینگی و منابع واحدهای نیمه‌تعطیل و تعطیل هم شورای هماهنگی بانک‌های منطقه آزاد چابهار تشکیل شده است؛ بانک‌های منطقه با توجه به آنکه اینجا منافع دارند، باید بخشی از گردش مالی خود را به واحدهای تولیدی اختصاص دهند و این موضوع در دستورکار جدی‌ ما است.

کردی تصریح کرد: علاوه ‌بر احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل، امسال ۷۳پروژه تولیدی که پیشرفت بالای ۷۰درصد دارند نیز به‌ بهره‌برداری می‌رسند و برنامه‌ریزی مفصلی برای رصد میزان پیشرفت فیزیکی این واحدها و رفع موانع آنها هم در نظر گرفته شده تا در زمان مقرر وارد فاز تولید شوند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: در مجموع اولویت اصلی ما امسال برگرداندن واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل است و این ۷۳پروژه هم به دلیل آنکه پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، در اولویت بهره‌برداری هستند؛ بنابراین امیداوریم در پایان سال با احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل و بهره‌برداری از این ۷۳پروژه در حال ساخت با پیشرفت بالا درصدی خوبی از اشتغال‌زایی و جهش تولید را فراهم کنیم.