باید با پیوند بین صاحبان سرمایه و فکر در کشور برای تغییر چهره مناطق آزاد اقدام کنیم

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: فریادهای رییس جمهور آمریکا حکایت از بهره نبردن آنان از برجام و موفقیت دیپلمات های ایرانی در حفظ و حراست از منافع ملی است. به گزارش اخبار آزاد مناطق، مرتضی بانک که به عنوان نماینده رییس جمهور در سفر استانی به استان آذربایجان […]

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: فریادهای رییس جمهور آمریکا حکایت از بهره نبردن آنان از برجام و موفقیت دیپلمات های ایرانی در حفظ و حراست از منافع ملی است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مرتضی بانک که به عنوان نماینده رییس جمهور در سفر استانی به استان آذربایجان در شورای اداری شهرستان چالدران حضور یافته بود در جمع مدیران این شهرستان گفت: امروز کسی در آمریکا بر سر قدرت است که برای مردم آمریکا و جامعه جهانی خطرناک است.
وی افزود: سیاست های دولت ترامپ، یکجانبه گرایی را در دنیا ترویج می کند و در تلاش است همه چیز را معطوف به آمریکا کند و نگاه آلمان نازی را به ذهن منتقل می کند.
مشاور رییس جمهور با اشاره به همزمانی سفر رییس جمهور با آغاز هفته وحدت گفت: سفر ریاست جمهور در آغاز حلول ماه ربیع الاول و همزمان با فرا رسیدن هفته مبارک وحدت نشان از توجه و قدردانی از این مردم شریف است که سردمدار اتحاد و همبستگی در کشور هستند. ما وحدت و انسجام خودمان را خدشه دار نمی بینیم و این پیوند گسستنی نیست.
وی ادامه داد: این پیام، روایتی از صلح، آرامش، توسعه و پیشرفت در قالب وحدت و یکپارچگی است. همراه شدن بیشتر کشورهای دنیا با سیاست های ایران در مقابله با آمریکا، اسرائیل و کشورهای مرتجع منطقه نشان از صحیح بودن این سیاست ها دارد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه ما باید با شفاف سازی در فعالیت ها، با فساد مقابله کنیم گفت: رواج دولت الکترونیک به رفع منشاء فساد منجر خواهد شد.
وی درباره اجرای سیاست های کنترلی دولت در حوزه قیمت ارز هم گفت: کاهش قیمت ارز همچنان ادامه خواهد داشت.
مرتضی بانک با اشاره به اینکه به بهانه توسعه، اکوسیستمی که در مجموعه جغرافیایی ایجاد شده را نباید از روال طبیعی خارج کرد گفت: باید برنامه هاب توسعه ای در کشور را با در نظر گرفتن شرایط و حفظ ظرفیت های طبیعی تدوین کرد و همه برای توسعه متوازن و همزمان در کشور تلاش کنند.
وی درباره فرآیندهای سرمایه گذاری در مناطق آزاد نیز گفت: مشارکت مردم در فعالیت های سرمایه گذاری یک ضرورت است و باید با پیوند بین صاحبان سرمایه و فکر در کشور برای تغییر چهره مناطق آزاد اقدام کنیم.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد: صنعتگران کشور باید به دنبال استقرار صنایع تبدیلی در این مناطق با این ظرفیت بالا باشند چرا که نگاه صرف به فروش نفت برای تامین منابع مورد نیاز کشور دیگر پاسخگو نیست.
وی با بیان اینکه احساس امنیت اقتصادی؛ راه را برای ورود سرمایه گذار هموار می کند گفت: دولت موظف است امکانات و تسهیلات را برای سرمایه گذاران فراهم کند و با تامین زیرساخت ها فرصت مشارکت آنها را ایجاد کند.
پس از این نشست مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به نمایندگی از طرف ریاست محترم جمهور در سفر به آذربایجان غربی به منظور دیدار با مردم، به شهرستان شوط سفر کرد و در بدو ورود به مقام شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.
وی قرار است در شورای اداری شهرستان شوط نیز حضور پیدا کند.