با‌ پیام‌ ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور، طرح های ۳۶ گانه قشم افتتاح شد

رئیس دولت تدبیر و امید از طریق ویدئوکنفرانس در بندرعباس با اظهار رضایت از اقدامات انجام شده در منطقه آزاد قشم با ذکر حق تعالی و توسل به ائمه هدی (ع) ۳۶ طرح منطقه آزاد قشم را افتتاح کرد. به گزارش مناطق آزاد، دکتر حسن روحانی در پیام خود اظهار کرد: از کمپ های بسیار […]

رئیس دولت تدبیر و امید از طریق ویدئوکنفرانس در بندرعباس با اظهار رضایت از اقدامات انجام شده در منطقه آزاد قشم با ذکر حق تعالی و توسل به ائمه هدی (ع) ۳۶ طرح منطقه آزاد قشم را افتتاح کرد.

به گزارش مناطق آزاد، دکتر حسن روحانی در پیام خود اظهار کرد: از کمپ های بسیار خوبی که در نقاط مختلف قشم با هدف رفاه حال مسافران ایجاد شده بسیار خرسند شدم و ایام عید سال ۹۴ در سفر به قشم از مسئوولان سازمان منطقه آزاد خواستم که شرایط مناسبی برای پارک خودرو و چادر مسافران فراهم کنند.

وی همچنین از توجه ویژه سازمان منطقه آزاد قشم به مسایل زیست محیطی در طرح ها و حرکت قشم در مسیر تولید برق از  نیروگاه خورشیدی و راه اندازی طرح شیرین سازی گاز هنگام در  این منطقه آزاد تشکر کرد.

بنا به این گزارش، ۳۶ طرح با چهار هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال شامگاه چهارشنبه با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و توسط رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس در جزیره قشم به بهره برداری رسید.

طرح شیرین سازی گاز هنگام ، نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی، شناور ۱۵۸ نفری، مرحله سوم پرورش میگودر دوستکو، و شعبه دفتر کارگزاری بورس آفتاب خاورمیانه از جمله طرح هایی هستند که امروز با فرمان رئیس جمهور افتتاح شدند.

۱۲ کمپ پارک، ساختمان اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم، ۲ باب سوله، ۲ ترمینال کانتینری، آسفالت غرب جزیره قشم، رفع نقاط حادثه خیز جاده قشم، سه هتل و ۶ کمپ تفریحی از دیگر طرح هایی بودند که در این آئین افتتاح شدند.

پنج اقامتگاه بوم گردی، یک مجموعه گردشگری-خدماتی، یک پارک جنگلی و ۲ پارک محلی، تماشاگه جنگل حرا در روستای سهیلی و ترمینال سالن ترانزیت فرودگاه بین المللی قشم نیز امروز افتتاح شدند.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.