با حضور مشاور رئیس‌جمهور “شرکت ریو ناز قشم” به بهره‌برداری رسید

با حضور مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم امام جمعه شهرستان قشم و حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم «شرکت ریو ناز قشم» با هدف تولید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 179میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیرعامل شرکت ریو ناز گفت: با آغاز به کار مرحله نخست این طرح، برای ۳۰نفر اشتغال‌زایی شده و با بهره‌برداری فازهای دوم و سوم این پروژه برای ۶۰نفر دیگر اشتغال ایجاد خواهد شد.

حیدر خیاط‌زاده افزود: شرکت ریو ناز قشم با سرمایه‌گذاری ۱۷۹میلیارد ریال از آذرماه سال‌۹۵ در زمینی به مساحت ۵هزار مترمربع در شهرک صنعتی تولا فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی گفت: در مرحله نخست این پروژه، خط تولید ادکلن به صورت نیمه اتوماتیک فعالیت خود را آغاز کرده و در مراحل بعدی خط تولید ادکلن به صورت تمام اتومات و خط تولید اسپری این مجموعه به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت ریو ناز قشم، در صورت همکاری و هماهنگی‌های سازمان‌های مرتبط، محصولات تولید شده توسط این شرکت به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر خواهد شد.

گفتنی است، برندسازی در تولید محصولاتی مانند عطر و ادکلن برای رقابت در بازارهای خارجی بسیار مهم است و واحدهای تولیدکننده باید برای موفقیت در امر صادرات به مقوله کیفیت و بسته‌بندی توجه ویژه داشته باشند. در سال‌های گذشته با حمایت از واحدهای تولیدی در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با هدف ایجاد اشتغال پایدار و افزایش محصولات صادراتی  تلاش‌های خوبی در جزیره قشم صورت گرفته است.

بنا به این گزارش، با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در راس هیاتی بلندپایه متشکل از محمود منزوی‌زاده مشاور امور بین‌الملل و مدیرکل حوزه دبیر شورا، اکبر افتخاری معاون تولید، صادرات و فناوری وجمعی از مدیران دبیرخانه به همراه حمیدرضا مومنی مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد، ۹پروژه عمرانی، صنعتی و شیلاتی جزیره که با توجه به شعار امسال “رونق تولید” آماده و انتخاب شده‌اند، به بهره‌برداری رسید و از سایر پروژه‌های در دست احداث سازمان منطقه آزاد قشم نیز بازدید به عمل آمد. این پروژه‌ها به مناسبت هفته دولت و به دلیل سفر دبیر شورایعالی به سایر مناطق آزاد با یک هفته تاخیر در تاریخ سیزدهم شهریورماه‌۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسیدند.