مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد:

برای اولین‌بار تراز تجاری منطقه آزاد قشم مثبت شد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جزیره زیبای قشم یکی از سرمایه‌های ملی متعلق به همه ایرانیان است که با اقدامات زیرساختی صورت گرفته طی ماه‌های گذشته، در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت می‌کند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در برنامه تلویزیونی شو بندر شبکه خلیج‌فارس، اظهار داشت: وجود وحدت مثال‌زدنی و اتحاد بی‌نظیر میان مذاهب و اقوام مختلف در جزیره قشم می‌تواند به عنوان الگویی برای سراسر کشور و حتی جهان اسلام معرفی شود.

وی ادامه داد: در ۱۱ماه گذشته از دوره جدید مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی، اتکای اصلی جهت اجرای پروژه‌های توسعه‌ای متناسب با فرهنگ اصیل ساکنان جزیره و مشارکت مردمی بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به همراهی خوب جامعه محلی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در جزیره قشم، اذعان نمود: با برنامه‌ریزی انجام شده در حوزه‌های زیرساختی و اقتصادی، قشم در آینده نزدیک می‌تواند به یکی از منابع قدرت اقتصادی، فرهنگی و امنیتی کشور تبدیل شود.

به گفته فتح‌الهی؛ برای اجرای طرح‌ها و توسعه پایدار در جزیره قشم بیش از هر عامل دیگری، مشارکت مردمی ضروری است که خوشبختانه طی ماه‌های گذشته این همراهی از سوی جامعه محلی شکل گرفته است.

 

اجرای طرح‌های زیرساختی در جهت توسعه پایدار قشم

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته عملیات اجرایی طرح‌های زیرساختی خوبی در جزیره قشم آغاز شده است، گفت: دو پروژه بزرگراهی تعریض جاده ساحل جنوبی از شهر قشم تا فرودگاه بین‌المللی به طول ۶۰کیلومتر و مسیر ۴۰کیلومتری حدفاصل لافت به درگهان، بخشی از نیازهای زیرساختی جزیره به جاده‌های ایمن و استاندارد را تامین می‌کند.

فتح‌الهی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای رفع مشکل کم‌آبی در جزیره قشم تصریح کرد: برای حل مشکل کمبود آب یک پروژه ۱۰هزار مترمکعبی با سرمایه‌گذاری ۲۴۰۰میلیارد ریالی برای شهر قشم آغاز شده که فاز اول آن تا پایان سال به نتیجه می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین مذاکراتی با مجموعه وزارت نیرو صورت گرفته و جانمایی سه واحد آب شیرین‌کن در نقاط مختلف جزیره انجام شده که پس از اتمام ساخت آنها مجموعا ۱۲هزار مترمکعب به ظرفیت تولید آب شیرین در جزیره قشم افزوده می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: برای حل مشکل مسکن جوانان قشم نیز طی ماه‌های گذشته از دورترین نقاط جزیره آغاز شده و خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی در این حوزه حاصل شده است.

 

مثبت شدن تراز تجاری شش‌ماهه برای نخستین بار

فتح‌الهی در ادامه از مثبت شدن تراز تجاری منطقه آزاد قشم در شش‌ماهه نخست سال جاری برای نخستین‌بار در تاریخ این منطقه آزاد خبر داد و بیان داشت: تراز تجاری قشم در شش‌ماهه سال جاری مثبت ۵۲میلیون دلار است که نشان دهنده توسعه تولید و صادرات در این منطقه است.

وی افزود: عملیات اجرایی پل خلیج‌فارس نیز به عنوان یکی از پروژه‌های ملی و از خواسته‌های دیرینه مردم استان هرمزگان و جزیره قشم طی هفته‌های آینده آغاز خواهد شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با ابراز امیدواری از همکاری خوب شکل گرفته میان جامعه محلی برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای، خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم با برنامه‌ریزی صورت گرفته، به‌دنبال انجام ماموریت اصلی و ایفای نقش سازنده برای رونق و پیشرفت اقتصاد ایران و استان هرمزگان است.