در ادامه بازدیدهای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفت:

بررسی آخرین وضعیت ۷طرح عمرانی، صنعتی و گردشگری سطح جزیره قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه روند بازدیدهای مستمر خود از پروژه‌های عمرانی، اقتصادی، گردشگری و... منطقه، از هفت پروژه سطح جزیره قشم بازدید کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علی درویش‌پور در این بازدیدها که با حضور جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم انجام شد، دستورات لازم جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه‌ها را صادر نمود.

هدف از بازدیدهای عالی‌ترین مقام سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه، بررسی آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها و سرعت بخشیدن به روند اجرایی شدن آنها در موعد زمانی پیش‌بینی شده بود.

نخستین ایستگاه بازدیدهای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، پروژه عمرانی احداث بلوار ساحلی جنوبی روستای رمچاه بود. این پروژه تاکنون با همت یکی از خیرین روستای رمچاه و در دو باند رفت و برگشت در حال انجام عملیات عمرانی است.

در ادامه، درویش‌پور و هیات همراه از محل فاز دوم کمپ‌پارک ساحلی جزایر ناز بازدید کردند. هدف از این بازدید بررسی امکانات جدید پیش‌بینی شده برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران در سایت تفریحی، گردشگری و ورزشی جزایر ناز واقع در ساحل جنوبی جزیره قشم بود.

بازدید از مجتمع فرآوری سالم غذای جزیره قشم که در زمینه خشک کردن ماهی به شیوه صنعتی فعالیت می‌کند، سومین مقصد برنامه‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه بود. این واحد تولیدی پس از راه‌اندازی در زمینه خشک کردن ماهی به روش صنعتی و به منظور جلوگیری از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه تولیدات صادرات‌محور به فعالیت خواهد پرداخت.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه در ادامه برنامه‌های خود، از محل انجام پروژه عمرانی در محدوده اسکله کندآلو بازدید کرده و به بررسی پیشرفت فیزیکی این پروژه پرداختند. این بازدید با هدف بررسی آخرین وضعیت عملیات عمرانی و اجرای طرح ساماندهی اسکله گردشگری کندآلو جهت ارائه خدمات به گردشگران و ساکنان منطقه صورت گرفت.

درویش‌پور و جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از بازدیدها، به بررسی آخرین وضعیت عملیات اجرایی زیرسازی و احداث ابنیه فنی باند رفت اتوبان رمکان به گیاهدان پرداختند. عملیات زیرسازی و احداث ابنیه فنی باند رفت اتوبان رمکان به گیاهدان، با هدف تکمیل مسیر دسترسی ایمن شهروندان و گردشگران از درگهان تا رمکان و در ادامه نهضت راه‌سازی در سراسر جزیره از سوی معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در حال انجام است.

بررسی آخرین وضعیت عملیات آسفالت قطعه سوم بزرگراه خلیج فارس قشم، بخش دیگری از بازدیدهای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان بود. باند جنوبی قطعه‌۳ این بزرگراه به طول ۷٫۸کیلومتر، حدفاصل اسکله کاوه تا میدان درگهان را به یکدیگر متصل می‌کند. این بزرگراه در دو مسیر رفت و برگشت تعریف شده که عرض هر باند به ۱۱٫۵متر می‌رسد.

عالی‌ترین مقام سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه در آخرین مقصد از بازدیدهای خود، با حضور در محل پیش‌بینی شده جهت احداث سایت انبارهای درگهان، به بررسی وضعیت این پروژه پرداختند. سایت انبارهای درگهان در زمینی به مساحت ۳۵هکتار و به صورت مشارکتی میان سازمان منطقه آزاد قشم و بخش خصوصی با هدف ساماندهی انبارهای سطح شهر درگهان در حال انجام است.

گفتنی است، در حاشیه بازدید علی درویش‌پور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه از طرح ساماندهی اسکله کندآلو، حاج محمد زبیری از بزرگان جزیره قشم و روستای دیرستان، نسخه‌ای از کتاب «گنز بپو» (گنج پدربزرگ) را به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تقدیم کرد.

براساس این گزارش این شاهکار ادبی حاصل تلاش ۲۳ساله نویسنده آن در ۲۱۶صفحه و در برگیرنده بیش از ۱۵۰۰واژه و اصطلاحات اختصاصی بوده و یک مرجع کامل و ارزشمند برای آشنایی با زبان محلی قشمی به شمار می‌آید.