با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش انجام گرفت:

برقراری مجدد پرواز کیش به دبی پس از ۴سال وقفه

مسیر پروازی کیش به دبی از ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی جزیره راه‌اندازی شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، در مراسمی که در سالن پروازهای خارجی فرودگاه کیش با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت‌های تابعه، عوامل شرکت هواپیمایی کیش، جمعی از مهمانداران کیش‌ایر و اصحاب رسانه برگزار شد، معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد امام رضا‌(ع) گفت: طبق برنامه‌ریزی شاهد برقراری مجدد مسیر پروازی کیش-‌دبی پس از ۴سال بودیم.

سعید پورزادی با بیان اینکه ساخت پایانه جدید فرودگاه بین‌المللی کیش ۱۰سال به طول انجامید و تاخیر چند ساله‌ای برای راه‌اندازی داشت، افزود: ما ۱۲فروردین امسال را برای آغاز پرواز‌های ورودی از ترمینال جدید فرودگاه در نظر گرفتیم و تا کنون بالغ‌بر ۲هزار مسافر از این پایانه وارد جزیره شده اند.

وی با اشاره به نقش پایانه جدید فرودگاه کیش در تقویت حوزه‌های گردشگری و تجارت جزیره، بیان داشت: برقرای پروازهای بین‌المللی از ترمینال جدید فرودگاهی مرهون زحمات، برنامه‌ریزی و تفکر تمامی دست‌اندرکارانی است که در سنوات گذشته برای اجرای این پروژه بزرگ ملی تلاش کردند.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش در پایان از تلاش و رایزنی مسئولان شرکت هواپیمایی کیش با امارات، برای برقراری این پرواز قدردانی کرد و خاطرنشان نمود: طی هفته‌های گذشته در حاشیه برگزاری نمایشگاه اکسپو۲۰۲۳ ایران، بالغ‌بر ۵۰تاجر کشور امارات متحده عربی و رئیس اتاق بازرگانی، از حضور در حوزه گردشگری و تجارت کیش استقبال کردند و برقراری این پرواز را خواستار شدند.

همچنین، مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام رضا‌(ع) و روز جهانی مهماندار، از تلاش‌های بی‌وقفه مسئولان شرکت هواپیمایی کیش برای راه‌اندازی مجدد پرواز کیش-‌دبی قدردانی و بر استمرار این پرواز با کمک و حمایت کسبه و کیشوندان تاکید کرد.

عزت‌اله محمدی عنوان کرد: ما در حوزه فرودگاهی هیچ‌گونه طرح بلاتکلیفی نداریم و همه پروژه‌ها دارای ۸۰ تا ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی هستند؛ اکثر آنها نیز تا هفته دولت افتتاح می‌شوند و این خبر مسرت‌بخشی در حوزه حمل‌ونقل هوایی برای کیش می‌باشد.

وی ضمن تشریح خدمات هوایی و بیان اینکه بیش از ۹۵درصد خدمات گردشگری ما از طریق مسیر هوایی ارائه می‌شود، اظهار کرد: فرودگاه کیش از لحاظ استاندارد‌های بین‌المللی و داخلی، نسبت به فرودگاه‌های سرزمین اصلی، رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و با هزینه‌ای که در این حوزه پرداخت شده، باید با افزایش پروازهای بین‌المللی موجب رشد گردشگری و اقتصاد گردد.

محمدی، برای برقراری پروازهای خارجی به مقاصد دیگر با اولویت کشورهای حوزه خلیج‌فارس از سوی عوامل شرکت هواپیمایی کیش، دیگر ایرلاین‌ها و چارترکنندگان ابراز امیدواری کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در پایان از راه‌اندازی پرواز کیش-مقسط در آینده نزدیک نیز خبر داد.

گفتنی است، پرواز کیش-‌دبی-‌کیش از هفته آینده دوشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها برقراراست.