مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت:

برنامه‌محوری، شفافیت در عملکرد همراه با عدالت، نقشه‌راه مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: رسیدن به اهداف توسعه‌ای سازمان و تثبیت سرمایه‌های پایدار، با افزایش همدلی، آرامش و برنامه‌ریزی میسر می‌گردد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، امیر مقدم در نشست شورای اداری سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: در حوزه مدیریت و کارهایی که در اداره این سازمان قرار است انجام گیرد، مسیری سخت وجود دارد که با کمک یکدیگر باید هموار شود تا پاسخگوی نیاز، اهداف مردم و رضایت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

وی ادامه داد: بی‌شک برای دسترسی به اهداف، برنامه‌ها و عمل به آنها، بایستی برنامه‌ها به خوبی تدوین شود تا براساس منابع تخصیص یافته و استراتژی ترسیم شده، بتوانیم آنها را پیاده کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: بایستی با سرعت، همدلی و حرکت بیشتر، نه تنها برخی از تاخیرهای اجرایی شش‌ماهه اول را جبران کنیم، بلکه بتوانیم سرعت رسیدن به اهداف را افزایش دهیم.

مقدم با تاکید بر این‌که رویکرد و سیاست‌هایش در راستای فرمایشات رهبری است، تصریح نمود: شاه‌بیت برنامه‌های بنده چیزی جز فرمایشات رهبری نخواهد بود، قرار است سیاستی که در سازمان داریم توام با صبر، عدل و اخلاق‌محور باشد.

وی در ادامه افزود: مقرر گردید براساس زمان باقی مانده در شش‌ماهه دوم سال، هر کدام ازمعاونین و مدیران، شرکت‌ها، نهادهای آموزشی که در قالب برنامه و بودجه سازمان حرکت می‌کنند، باید به نحوی ارائه گردند که در قالب فازهای اجرایی کوچک تا همکاران در حوزه کنترل پروژه و برنامه‌ریزی روند پیشرفت رصد نمایند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: مدیریت کلان سازمان هم در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای می بایست به دو نکته اهتمام لازم داشته باشد؛ اول سعی در تامین منابع و مهم‌تر آن‌که منابع پایدار بتواند حمایت‌های لازم را داشته باشد و دوم در چارچوب قانون به مدیران تفویض اختیار نماید. همچنین تشکیل اتاق‌فکر و واگذاری تصمیم‌گیری با اعتماد به مدیران ازجمله برنامه‌های در دست اقدام خواهد بود.

مقدم با تاکید بر اهمیت حضور معاون فنی و عمرانی در سازمان منطقه آزاد چابهار اذعان نمود: حوزه معاونت فنی و عمرانی که نقش بزرگی در جلب ذی‌نفعان و مردم دارد، بسیار مهم است و این حوزه نه تنها درافق رفع نیازمندی کوتاه‌مدت موثر است، بلکه در ایجاد آرامش و امنیت روانی برای خدمات توسعه پایدار و سرمایه‌گذاری مطمئن در محدوده ۸۲هزار هکتاری منطقه حائز اهمیت است. واقعیت این است که مردم از خدمت‌رسانی در حوزه آب و برق راضی نیستند، مردم می‌خواهند مدیریت سازمان به‌گونه‌ای باشد که حداقل آب شرب و مصرفی در پیکره‌های مسکونی و روستاهای همجوار قطع نشود.

وی افزود: برای توسعه پروژه‌های عمرانی و زیرساختی سازمان منطقه آزاد چابهار با همکاری با حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری باید به پروژه‌های عام‌المنفعه و سپس پروژ‌هایی که منشاء درآمد پایدار برای سازمان باشد، اهتمام داشت.

مقدم، ایجاد آرامش در فضای مدیریتی و عملکرد شفاف اعضاء را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: برای ایجاد آرامش در فضای مدیریتی، باید شفافیت در همه امور وجود داشته باشد و انتظار از همکاران در حوزه معاونت عمرانی این است که در همه امور و انتخاب مشاورین، پیمانکاران و هر بنگاهی که قرار است از آنها خدمت گرفته شود، در بستر اطلاعات الکترونیکی تعریف شده‌ای که صلاحیت‌ها در آنها احراز شده و کاملا شفاف در مانیتورها مشخص است، بهره گیرند.

وی در ادامه به موضوع حفاظت از اراضی منطقه آزاد چابهار اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی معاونت تخصصی فنی، موضوع حفاظت از اراضی است؛ امکانات و اختیارات حوزه معاونت فنی به لحاظ ساختاری، برای برون‌سپاری و ایجاد سازوکاری که حفاظت مطمئن از اراضی و اموال دولت را داشته باشد، در کوتاه‌مدت مقدور نیست. برای بحث برون‌سپاری در کوتاه‌مدت در قالب اسناد مناقصه در حد بضاعت پیش‌بینی‌هایی انجام شد که کمیسیون اقتصادی و معاملاتی پروسه قانونی را پیش خواهند برد‌.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان به اهمیت موضوع نگاه دانش‌بنیان اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای تخصصی ما، حمایت از نهادهای دانش‌بنیان است که باید با اقتدار جلو برود؛ ضمن حمایت از پروژه‌های دانش‌محور، سیاست ما این است که از بسته‌های دانشی که دارایی سازمان است، جهت کمک به بنیه مالی دانشگاه و ارتقای بستر علمی آن مساعدت شود.

گفتنی است؛ در پایان این نشست، عبدالحکیم آصفی به عنوان سرپرستی معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار معرفی شد.