برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان غربی

? محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی گفت: علاوه بر افتتاح ۱۰هزار میلیارد ریال طرح در سفر روزهای آینده رئیس‌جمهوری به این استان، اعتبار چشمگیری نیز جهت جبران عقب‌ماندگی‌ها و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام سفر قبلی اختصاص می‌یابد که میزان آن در جریان دیدار امروز با دکتر روحانی مشخص می‌شود.   ? جلسه‌های منظم و چندجانبه جهت […]

? محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی گفت: علاوه بر افتتاح ۱۰هزار میلیارد ریال طرح در سفر روزهای آینده رئیس‌جمهوری به این استان، اعتبار چشمگیری نیز جهت جبران عقب‌ماندگی‌ها و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام سفر قبلی اختصاص می‌یابد که میزان آن در جریان دیدار امروز با دکتر روحانی مشخص می‌شود.

 

? جلسه‌های منظم و چندجانبه جهت تعیین میزان اعتبار و تصویب پیش‌نویس طرح‌های پیشنهادی که بسیاری از شاخص‌های توسعه استان را ارتقا می‌دهد، طی روزهای اخیر با حضور مسئولان مرتبط برگزار شده است.

 

? وی با تاکید بر اینکه پیش‌نویس هفت پروژه بزرگ جهت تصویب نهایی آماده است، بیان کرد: برخی از شاخص‌های توسعه استان که پایین‌تر از متوسط کشوری است، در صورت تصویب این پروژه‌ها بهبود می‌یابد و برخی، از میانگین کشوری نیز پیشی می‌گیرد.

 

? اعتبارات این سفر از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی حدود ۲۵هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده بود، اما ۳۶هزار میلیارد ریال پروژه از سوی استان پیشنهاد شد و تاکنون پیش‌نویس حدود ۳۰هزار میلیارد ریال آن مورد موافقت اولیه قرار گرفته است.

 

? شهریاری با ابراز امیدواری نسبت به تصویب نهایی این پروژه‌ها، اضافه کرد: توسعه خط‌آهن و اتصال مرزهای سرو و تمرچین به شبکه ریلی، تکمیل طرح‌های مربوط به ستاد احیای دریاچه ارومیه و راه‌اندازی قطار سریع‌السیر ارومیه‌-‌تبریز ازجمله آنهاست.

 

? وی بیان کرد: تاکنون حدود ۷۰درصد از مصوبه‌های سفر پیشین رئیس‌جمهوری به استان اجرا شده است و در سفر روزهای آینده دکتر روحانی اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این طرح‌ها نیز تامین می‌شود.

 

? فرودگاه و نیروگاه منطقه آزاد ماکو، بیمارستان ۲۰۰تختخوابی امام خمینی‌(ره) خوی، آزمایشگاه مرجع و کلینیک تدبیر ارومیه، گازرسانی به ۲۰۰روستای آذربایجان غربی و شهر سرو ارومیه، فاز توسعه بیمارستان امام خمینی‌(ره) ارومیه و طرح‌های توسعه بیمارستان‌های آیت‌الله طالقانی و شهید مطهری ارومیه ازجمله طرح‌های افتتاحی در سفر دکتر روحانی به آذربایجان غربی است.