با حضور مدیركل حوزه وزارتی وزارت امور اقتصادی و دارایی صورت گرفت:

برگزاری آیین معارفه سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

آیین معارفه «نصرالله ابراهیمی» سرپرست دبيرخانه شورايعالی مناطق آزاد تجاري-‌صنعتي و ويژه اقتصادي با حضور مشاور وزیر و مدیركل حوزه وزارتی وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، «سیدمحمدحسین قریشی» در این آیین با تقدیر از زحمات «سعید محمد» دبیر پیشین شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین بندهای قانونی در ارتباط با این دبیرخانه، بند‌۱۱ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است که همواره باید در صدر برنامه‌های دبیرخانه قرار گیرد.

وی با اشاره به مفاد این بند درخصوص «توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به منظور انتقال فن‌آوری پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تامین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج»، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد، این است که ممکن است، وقتی ما در مسند اجرایی نهادی مثل مناطق آزاد قرار می‌گیریم، به دلیل پرداختن به مسائل فوری و آنی، از اهداف و سیاست‌های کلان مدنظر قانونگذار فاصله بگیریم.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نامگذاری سال‌۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری‌(مدظله) تحت عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» تاکید کرد: این موضوع، وظیفه مناطق آزاد را نسبت به قبل سنگین‌تر می‌کند و امیدواریم دبیرخانه بتواند در این راستا گام‌های موثری بردارد.

قریشی در ادامه با اشاره به گنجاندن دو محور «توسعه بسترهای گردشگری» و «تسهیل و حمایت از سرمایه‌گذاری» در سند تحول دولت سیزدهم، اظهار کرد: این محورها نیز باید در برنامه‌های اجرایی دبیرخانه به عنوان موضوعی برای تعامل با وزارت اقتصاد مدنظر قرار گیرد که در این راستا، یک برنامه عملیاتی هم تدوین شده است.

وی افزود: در این برنامه عملیاتی، بحث «بورس بین‌الملل» و «مدیریت تعارض منافع» مطرح شده که امیدواریم دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی در دوره جدید، برنامه دقیقی برای تحقق آن تدوین نماید و اوضاع به شیوه‌ای پیش برود که به نتیجه مشخصی در ارتباط با این دو محور برسیم.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پایان بر ضرورت تعامل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی با بخش‌های مختلف ستادی وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان‌های زیرمجموعه و نیز نهادها و دستگاه‌های دیگر دولتی تاکید کرد.

گفتنی است؛ «نصرالله ابراهیمی» سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی نیز در ادامه این آیین، ضمن تشکر از زحمات «سعید محمد»، به تشریح برنامه‌های خود درخصوص پیشبرد و تحقق اهداف کلان دبیرخانه و نیز برنامه‌های بالادستی در این ارتباط پرداخت.