با هدف بسترسازی جهت تحقق شعار سال1401 انجام شد:

برگزاری اولین جلسه هم‌اندیشی توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان ارس

اولین جلسه هم‌اندیشی توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان منطقه آزاد ارس با هدف بسترسازی جهت تحقق شعار سال «توليد؛ دانش‌بنيان‌، اشتغال‌آفرين» برگزار گردید.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، در این نشست که به ریاست صفر شاسفند عضو هیات مدیره و جانشین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد، درخصوص الزامات و راهکارهای توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان منطقه آزاد ارس و ارتقای کمی و کیفی فناوری تولید، بحث و تبادل‌نظر گردید.

جانشین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در این نشست با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: تحقق واقعی و عملی شعار سال به‌واسطه سیاستگذاری درست بایستی مدنظر قرار گیرد.

شاسفند افزود: انتخاب هوشمندانه عنوان سال و توجه به حوزه تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، زمینه بسیار مناسبی را برای توسعه هرچه بیشتر اجزای اکوسیستم دانش‌بنیان و بهره‌وری منابع منطقه آزاد ارس فراهم خواهد کرد.

وی گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با تاسیس مرکز رشد فناوری، مرکز نوآوری، صندوق پژوهش و فناوری و کارخانه نوآوری در منطقه آزاد ارس، گام‌های زیربنایی خوبی درخصوص توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در این منطقه برداشته شده است.

عضو هیات مدیره و جانشین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر انجام هم‌افزایی، کار تیمی، پرهیز از نگاه جزیره‌ای و بخشی به اجزای زیست‌بوم دانش‌بنیان در منطقه تصریح کرد: با برگزاری نشست‌های ماهانه با حضور تمامی مدیران و عوامل دخیل در حوزه دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی منطقه آزاد ارس سعی خواهیم کرد با استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور در سیاستگذاری‌ها، بسترسازی‌های مناسبی را در جهت اجرا و تحقق شعار سال به انجام رسانیم.

گفتنی است، در این جلسه که با حضور معاونین اقتصادی و سرمایه‌گذاری، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، فنی و زیربنایی و توسعه مدیریت منطقه آزاد ارس، مشاور مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری ارس، مدیران طرح و برنامه، مرکز رشد فناوری ارس، کشاورزی، صنایع و مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری ارس برگزار شد، هر یک از مسئولین نیز نظرات خویش را اعلام داشتند.