معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

برگزاری اولین دوره مسابقه داستان‌نویسی کوتاه در قشم

عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نخستین مسابقه داستان‌نویسی کوتاه در قشم خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، عبدالجواد کمالی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقه بیان کرد: این مسابقه برای نخستین بار در جزیره و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم و انتشارات امیرصدرا به منظور کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان، ترویج داستان‌نویسی و فرهنگ کتابخوانی در قشم برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقه برای دو رده سنی کودک(۷ تا ۱۲سال) و نوجوان (۱۲ تا ۱۸سال) با موضوع فرهنگ بومی و محیط زیست جزیره قشم طراحی شده است.

به گفته عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، فراهم‌سازی بستری جهت بروز توانمندی‌های کودکان و نوجوانان جزیره و آگاهی جامعه نسبت به این توانمندی‌ها، ایجاد انگیزه، خودباوری و رقابت سالم بین کودکان و نوجوانان، از اهداف دیگر این مسابقه می‌باشد.

کمالی ادامه داد: مهلت ارسال آثار از ۲۵اردیبهشت‌ماه تا یکم تیرماه بوده و به سه برگزیده نخست این مسابقه جوایزی ارزنده اهداء خواهد شد.

عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: هدف نهایی برگزاری نخستین مسابقه داستان‌نویسی کوتاه در جزیره قشم، گردآوری ۳۰داستان برگزیده از بین این آثار و چاپ آن در مجلدی ۱۵۰صفحه‌ای است که بیانگر دیدگاه کودکان و نوجوانان این منطقه از فرهنگ بومی و محیط زیست محل سکونت‌شان می‌باشد.

یادآور می‌شود؛ علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، کتابخانه‌های عمومی سطح جزیره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحویل داده یا به آدرس الکترونیکی‌  amirsadrapub@gmail.com ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با شماره همراه ۰۹۱۷۰۳۴۱۷۶۶ تماس حاصل نمایند.