برگزاری دومین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم در حوزه انرژی

دومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی فردا سه‌شنبه 24دی‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمدجواد دهقانی دبیر همایش در این باره گفت: به دنبال اجرای موفق نخستین رویداد در سال گذشته، با حمایت و پشتیبانی مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد قشم، همایش امسال با محوریت ارائه راهکارهای تامین مالی طرح‌ها و پروژه ها در شرایط تحریم و همچنین بررسی چالش‌های اجرایی طرح ها و پروژه های حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی قشم برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به ۳۰طرح اجرایی و در دست  اجراء در حوزه پالایشگاهی، نیروگاهی، ذخیره‌سازی، اسکله نفتی و پتروشیمی در منطقه آزاد قشم و تبدیل این نقطه به یکی از قطب‌های انرژی در کشور گفت: قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس، مزایا و ذخایر نفت و گاز عظیمی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را داراست. از این رو، سازمان منطقه آزاد قشم در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت، به منظور سهولت در سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی به دنبال رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای رونق و پیشرفت حداکثری منطقه است.

مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه انرژی در ادامه افزود: با توجه به مشوق‌های قانونی سرمایه‌گذاری نظیر معافیت‌های مالیاتی ۲۰ساله، معافیت پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی، صدور ویزا به کشور در مبادی ورودی منطقه آزاد و نیز ویژگی‌های منحصربه‌فرد منطقه آزاد قشم برای سرمایه‌گذاران ازجمله دسترسی به بازار گسترده منطقه، حمل و نقل مناسب، دسترسی به منابع خوراک و نیروی کار ماهر، همه تلاش‌ها برای رونق و آبادانی این منطقه استراتژیک از کشور به کار گرفته می‌شود.

دبیر دومین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم  در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی افزود: در همایش فردا، مقامات، مسئولان، صاحب‌نظران، مدیران و کارشناسان درخصوص ابعاد توسعه پایدار در قشم با محوریت توسعه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، تنگناها و چالش‌ها، مزیتها و فرصت‌ها و نیز راهکارهای تامین مالی طرح‌ها در شرایط تحریم در قالب ایراد سخنرانی، حضور در پنل‌های تخصصی به ایراد نظر و بیان دیدگاه‌های کارشناسی می‌پردازند.

مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه انرژی اظهار امیدواری کرد: همایش دوم در سال رونق تولید با ایجاد ترغیب ملی جهت اتکاء افزو‌ن‌تر به دانش مهندسی و توان اجرایی کارشناسان و متخصصان، کشور پیشبرد سریع‌تر امور و فعالیتهای توسعه‌ای در منطقه آزاد قشم محقق شود.