به میزبانی منطقه آزاد قشم انجام پذیرفت:

برگزاری سومین جلسه کارگروه تخصصی گسترش و تسهیل تولید در مناطق آزاد

سومین جلسه کارگروه تخصصی گسترش و تسهیل تولید در مناطق آزاد به میزبانی منطقه آزاد قشم و با حضور محمود عبدی اسکویی مدیر گسترش و تسهیل تولید دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیران تسهیل و تولید مناطق آزاد و فرنوش امیری‌زاد سرپرست مدیریت صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم برگزاری گردید.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، در این کارگروه مشکلات پیش‌روی صنایع و تولیدکنندگان مستقر در مناطق آزاد و مباحث تخصصی مربوط به بخش صنعت و تولید مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین، راهکارهای ارتقای شاخص‌های سهولت کسب و کار در مناطق آزاد کشور در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی، از دیگر مباحث مطرح شد در این کارگروه بود.

مدیران صنایع سازمان‌های مناطق آزاد طی سفری دو روزه به جزیره قشم، علاوه‌بر حضور در کارگروه‌های تخصصی، از صنایع سبک، نیمه‌سنگین و سنگین جزیره بازدید کرده و با ظرفیت‌های اقتصادی پیش‌روی منطقه آزاد قشم آشنا شدند.

شایان ذکر است، بازدید از شرکت‌های صنعتی تولید روغن موتور کاسترول، تولید لوله سوپرپایپ و شرکت توتون صنعت پارسیان نیز بخش دیگری از برنامه‌های سفر مدیران تسهیل و تولید مناطق آزاد و هیات همراه بود.

لازم به ذکر است، ۲۱۴واحد صنعتی در محدوده‌ای به مساحت بیش از ۶هزار هکتار با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۱۸هزار میلیون ریال و بیش از ۷هزار میلیون دلار در منطقه آزاد قشم مشغول به فعالیت هستند و برای بیش از ۶هزار نفر اشتغال‌زایی داشته است.