با حضور مشاور رئیس‌جمهور انجام شد:

برگزاری مراسم تکریم و معارفه معاونین اقتصادی سابق و جدید دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد

مراسم تکریم و معارفه معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از فرینا، مشاور رئیس‌جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این مراسم که در حاشیه نشست شورای مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد کشور برگزار شد، گفت: آقای افتخاری و تیم همراه ایشان در مدت کوتاه دوسال توانستند تحولی چشمگیر در حوزه اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایجاد کنند.

مرتضی بانک افزود: مناطق آزاد برخلاف سایر دستگاه‌های دولتی که ممکن است تنها پاسخگوی یک دستگاه باشند، با تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه نهادهای متناظر و اقتصادی از قبیل سازمان مالیاتی، گمرک، وزارت صنعت در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: معاونت اقتصادی دبیرخانه شورایعالی توانست در این شرایط سخت اقتصادی، نظام مدیریتی جدیدی در سیستم‌های عملیاتی در حوزه‌های ثبت سفارش و گمرک ایجاد کند تا بتوانیم لطمه‌های وارد شده به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور را کنترل و بازسازی کنیم.

بانک اضافه کرد: انتخاب شایسته دکتر افتخاری با پیشینه قوی مدیریت در حوزه‌های اقتصادی و به ویژه مالی برای کرسی مهم صندوق بازنشستگی کشور نشان از توانمندی‌های ایشان دارد که مایه مباهات همه ماست.

مشاور رئیس‌جمهور حضور معاون اقتصادی جدید دبیرخانه شورایعالی را در پیشبرد اهداف اقتصادی مناطق آزاد موثر دانست و گفت: سابقه طولانی جناب آقای جمالی در سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و آشنایی با مسائل اقتصادی و ارتباطات خارجی می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف و برنامه‌های پیش رو در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یاری کند.

همچنین، معاون اقتصادی سابق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مراسم تکریم خود گفت: حضور در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فرصت مغتنمی بود تا بتوانیم به دیگران ثابت کنیم که در شرایط سخت اقتصادی هم می‌توان راهکارهایی برای خروج از این بحران ارائه داد.

اکبر افتخاری افزود: حضور جناب آقای دکتر بانک و پیگیری‌های مجدانه ایشان فرصتی برای مدیران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و دبیرخانه شورایعالی فراهم کرده است تا خلاقیت را در امور محوله خود پیاده‌سازی کنند.

وی با تبریک به انتصاب معاون اقتصادی جدید دبیرخانه شورایعالی اظهار داشت: فرصت‌های خوبی در مناطق آزاد در این شرایط سخت اقتصادی وجود دارد. متاسفانه بسیاری از مسائل به دلیل فرصت‌سوزی‌های انجام شده بعضی از مدیران و مسئولین کشوری باعث شده ذی‌نفعان دچار ضرر و زیان شنود که با استمرار و پیگیری قابل رفع است.

در ادامه، معاون اقتصادی جدید دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مراسم معارفه خود و تبریک به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: خوشبختانه با حضور جناب آقای دکتر افتخاری، مسیر مناسبی برای خدمتگذاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم شده و امیدوارم با همکاری سایر مناطق بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم.

احمد جمالی افزود: فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شرایطی که در آن هستیم کار بسیار دشواری است. ولی با همکاری و انسجام امکان ارائه راهکارهای مناسب برای گذر از این چالش‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: مناطق آزاد کشور همچون منشوری هستند که وجوهی مختلفی دارند و وجه غالب آنها صادرات‌محور بودن آنهاست.

جمالی اظهار داشت: مناطق آزاد با اهداف مختلف و با مقاصد گوناگون ایجاد شده است و هر یک از مناطق از ماهیت و کارکرد متفاوتی برخوردار هستند.

معاون اقتصادی جدید دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان افزود: امیدواریم با مساعدت همکاران در دبیرخانه شورایعالی و سازمان‌های مناطق، چالش‌های موجود احصاء و برای رفع آنها کوشش کنیم.

گفتنی است، مرتضی بانک در حکمی (دوشنبه ۷بهمن ماه) «احمد جمالی» را به عنوان «معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی» منصوب کرد.