رئیس اداره صنایع دستی منطقه آزاد قشم خبر داد:

برگزاری نخستین آزمون عملی و تئوری رشته زری‌بافی در قشم

رئیس اداره صنایع دستی منطقه آزاد قشم گفت: این دوره، چهارمين آزمون عملي و تئوري صنايع دستي در سال جاری است كه در رشته زري‌بافي برای نخستین بار است که برگزار می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، نسرین ملازم ادامه داد: ۱۱هنرمند قشمی امروز سه‌شنبه ۶آبان‌ماه، با حضور در اداره صنایع دستی منطقه آزاد قشم در نخستین آزمون عملی و تئوری رشته زری‌بافی شرکت کردند.

وی تاکید کرد: برای هنرمندانی که در آزمون‌های برگزار شده موفق شوند، کارت صنایع ‌دستی صادر می‌شود.

به گفته ملازم، اداره صنایع دستی منطقه آزاد قشم قصد دارد با هدف تسهیل فرآیند برگزاری آزمون و صدور کارت صنایع دستی، با اعزام کارشناسان خود به روستاهایی که بیش از ۱۵هنرمند متقاضی دارند، آزمون را در محل روستا برگزار نماید.

وی افزود: روستای سلخ نخستین روستایی است که با بیش از ٢٠متقاضی برای شرکت در آزمون رشته‌های گلابتون‌دوزی، زری‌بافی و خوس‌دوزی، میزبان برگزاری آزمون بعدی خواهد بود.

رئیس اداره صنایع دستی منطقه آزاد قشم در پایان عنوان داشت: خوشبختانه استقبال برای حضور در این آزمون‌ها و دریافت کارت صنایع دستی بین هنرمندان قشمی بسیار بالاست.

شایان ذکر است، هنرمندان قشمی دارای کارت صنایع دستی و مجوز فعالیت در این حوزه، می‌توانند خود را بیمه تامین اجتماعی کرده و یا اقدام به دریافت وام، ثبت شرکت تعاونی و موسسه صنایع دستی و دریافت مجوز تاسیس کارگاه و فروشگاه کنند.