مدیر راه‌اندازی طرح لجستیک منطقه آزاد ماکو خبر داد:

برگزاری نخستین میز ملی لجستیک ایران در منطقه آزاد ماکو

مدیر راه‌اندازی طرح لجستیک منطقه آزاد ماکو گفت: نخستین میز ملی ایران با هدف شناساندن ظرفیت‌های لجستیکی میزبان به فعالان و دست‌اندرکاران لجستیکی کشور و فراهم ساختن محیطی تخصصی برای بحث و تبادل نظر فعالان و مسئولین محلی و ملی در راستای تمرکززدایی از صنعت لجستیک کشور، طی روزهای ۲۷ و ۲۸خردادماه در منطقه آزاد ماکو برگزار می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مجتبی سلیمانی‌سدهی با اشاره به اینکه میز ملی لجستیک ایران به گونه‌ای طراحی و برنامه‌ریزی شده است که به صورت ماهیانه در یکی از مراکز و قطب‌های لجستیکی کشور به میزبانی دستگاه مسئول لجستیک منطقه برگزار می‌شود. مجله لجستیک و زنجیره تامین، به عنوان دبیرخانه دائمی میز ملی لجستیک ایران است.

وی افزود: برای ایجاد یک بستر مناسب جهت تبادل اطلاعات و گسترش ارتباطات همکاری و همچنین بررسی مسائل و دغدغه‌های لجستیک و زنجیره تامین کشور، میز ملی لجستیک در نظر دارد با گردهم‌آوری فعالان و مسئولین این بخش، این زمینه را تقویت و تکمیل کند.

سلیمانی‌سدهی ادامه داد: در میز ملی لجستیک، علاوه بر بررسی چالش‌های مراکز و شرکت‌های لجستیکی منطقه و مباحثه افراد متخصص در این حوزه به منظور ارائه راهکار در جهت حل آنها، فرصت‌ها، تهدیدها، نقاط ضعف و قوت در بخش لجستیک منطقه با حضور خبرگان این حوزه، بررسی و ارائه سیاست‌های مناسب جهت خنثی کردن اثر تهدیدها و همچنین بهره‌گیری از فرصت‌ها با در نظر داشتن پتانسیل‌های موجود اتخاذ می‌شود.

مدیر راه‌اندازی طرح لجستیک منطقه آزاد ماکو با اشاره به مزایای برگزاری این همایش افزود: برگزاری میز ملی لجستیک فرصت مناسبی است برای ارتقای سطح مدیریت زنجیره تامین و بهبود نقش لجستیکی مراکز مختلف کشور در شبکه تجارت داخلی و بین‌المللی. این فرصت همراه با خلق مزیت‌هایی هم برای میزبان و هم برای شرکت‌کنندگان و مهمانان خواهد بود.

بنا به این گزارش، این برنامه دو روزه از صبح دوشنبه ۲۷خرداد با پرواز تهران-‌ماکو از فرودگاه مهرآباد تهران آغاز شده و در روز نخست شاهد برگزاری میز ملی لجستیک (شامل سخنرانی‌ها و پنل تخصصی) و بازدید از ظرفیت‌های لجستیکی منطقه ازجمله دهکده لجستیک ماکو و گمرک بازرگان خواهیم بود. در روز دوم نیز مهمانان و شرکت‌کنندگان به بازدید از جاذبه‌های گردشگری و بوم‌گردی منطقه خواهند پرداخت.