همزمان با دهه کرامت انجام پذیرفت:

برگزاری نشست ادبی «چرایی و چگونگی شعر» در منطقه آزاد انزلی

به مناسبت دهه کرامت نشست تخصصی چرایی و چگونگی شعر با حضور شاعران، فرهیختگان و نویسندگان بندر انزلی و به دعوت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در تالار فرهنگی این منطقه برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های فرهنگی و اجتماعی از سوی سازمان متبوع خود بیان کرد: ما می‌کوشیم به کمک فرهیختگان کارهای جدید رقم بزنیم تا بتوانیم در مسیر تعالی فرهنگ قدم‌های مثبت برداریم و این امر با مشارکت فرهیختگان و اصحاب هنر محقق می‌شود.

سیدحجت مهدوی سعیدی در ادامه به لزوم بهره‌گیری از هنر شاعران و زبان شعر در تبیین مسائل فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: شعر ریشه در تاریخ و فرهنگ کشورمان دارد و شاعران که وارثان آب و خرد و روشنی هستند، با زبان هنر که برگرفته از هویت تاریخی و مذهبی است، سبک زندگی را برای مخاطبان تشریح می‌کنند و شعر به جهت اینکه حقیقت و واقعیت را دریابیم و آن را بپذیریم، سروده می‌شود.

در ادامه این نشست تخصصی، خانم پونه نیکوی از شاعران برجسته و فعالان اجتماعی به تشریح ساختار شعر پرداخت و بیان کرد: شعر و ادبیات بانی خرمی و زیبایی جهان هستند و شعر سلسله جنبان و حیات یک شاعر بوده که موجب تاثیر کلام شاعران در قلب مخاطبان می‌شود.

وی در ادامه افزود: برای سرودن یک شعر خوب باید به زوایای پیدا و پنهان محتوا و آراستن آن شعر به تعابیر و استعاره‌های زیبا توجه کرد و یک شعر مناسب و ایده‌آل را نمی‌تواند کسی به سود خود تغییر دهد و این امر به جاودانگی اثر و جهان‌بینی شاعر اشاره دارد.

گفتنی است، تجلیل از خانواده شاعر فقید کوچکی‌زاد، نویسنده و شاعر برجسته گیلانی که انتشار بیش از ۳۵کتاب را در کارنامه خود داشت، یکی از بخش‌های دیگر این نشست بود و در ادامه تعدادی از شاعران بندر انزلی آخرین سروده‌های خود را در قالب‌های مختلف شعر ارائه کردند.