مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد:

برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری نفت، گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از تاریخ سوم تا پنجم بهمن‌ماه در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی با اعلام این خبر گفت: این همایش با توجه به اهمیت مناطق آزاد در اقتصاد ملی و با هدف بازشناسی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این مناطق و شکل‌دهی خوشه‌های جدید سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود.

وی، بازگرداندن اعتماد سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی، توسعه بنادر، تحقق رویکرد اقتصاد دریامحور، ارتقاء ظرفیت‌های کریدور شمال-‌جنوب، توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد روش‌های متنوع تامین مالی، ایجاد ارزش افزوده در تولیدات حوزه انرژی و تقویت رویکرد صادرات‌محور را از دیگر اهدف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.

به گفته فتح‌الهی؛ جزیره قشم با وسعت ۱۵۰۰کیلومترمربع علاوه‌بر وجود جاذبه‌های طبیعی، با وجود ۱۷میدان نفتی و گازی، یکی از نقاط استراتژیک کشور در حوزه انرژی محسوب می‌گردد و سرمایه‌گذاری‌های خوبی نیز در این زمینه درحال انجام است و در آستانه تبدیل شدن به هاب انرژی کشور می‌باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان تصریح کرد: انتخاب جزیره قشم به عنوان میزبان برگزاری این رویداد، علاوه‌بر توسعه هرچه بیشتر حوزه انرژی هاب جدید انرژی کشور، منجر به آشنایی بیشتر کارشناسان داخلی وخارجی با ظرفیت‌های قشم و سایر مناطق آزاد خواهد شد.