برگزاری کارگاه «الفبای زندگی» در روستاهای قشم

قائم مقام معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دوره‌های آموزشی “الفبای زندگی” برای والدین در روستاهای جزیره قشم خبر داد. حجت الاسلام سیدمهدی موسوی‌اجاق با اعلام این خبر بیان داشت: سلسله دوره‌های آموزشی “الفبای زندگی” براساس آموزه‌های دینی و فرهنگ ایرانی و به منظور بهبود رفتارهای متقابل والدین و فرزندان […]

قائم مقام معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دوره‌های آموزشی “الفبای زندگی” برای والدین در روستاهای جزیره قشم خبر داد.

حجت الاسلام سیدمهدی موسوی‌اجاق با اعلام این خبر بیان داشت: سلسله دوره‌های آموزشی “الفبای زندگی” براساس آموزه‌های دینی و فرهنگ ایرانی و به منظور بهبود رفتارهای متقابل والدین و فرزندان برگزار می شود.

وی ادامه داد: مرحله نخست این دوره در روستاهای تنبان و دیرستان روز یکشنبه ۲۵آذرماه برگزار می‌شود و در مرحله دوم روستاهای سهیلی و هفت رنگو در تاریخ ۹دی‌ماه میزبان این دوره‌ها خواهند بود.

قائم مقام معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: ارتقای سطح مهارت‌های زندگی در کودکان و نوجوانان که نقش اصلی را در ساخت آینده کشور برعهده دارند، یک زیرساخت فرهنگی است که نیاز به دقت و آموزش بیشتر دارد.

گفتنی است، مهارت‌های زندگی و بیان ضرورت‌های رفتاری و عملکردی، شناخت و مهارت‌های ارتباط و گفت‌وگو، تفاوت خواستن و دوست داشتن‌ها در رسیدن به اهداف، تاثیر شناخت نقاط ضعف و قوت و پذیرش آنها در رسیدن به تعالی خانوادگی، فرایندهای تربیت دینی فرزندان، چگونگی و تبیین مسائل بلوغ فرزندان و ارائه راهکارهای کنترل روابط فرزندان ازجمله سرفصل‌های دوره‌های آموزشی الفبای زندگی برای والدین خواهد بود.