با حضور مسئولین استان و شهرستان انجام پذیرفت:

برگزاری یادواره فرماندهان شهید و شهدای شهرستان قشم

یادواره فرماندهان شهید و شهدای شهرستان قشم با حضور علی درویش‌پور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم، سرهنگ امیری‌کیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم و جمعی معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم و برخی مدیران اجرایی این شهرستان و تعدادی از خانواده شهدا و ایثارگران در محل مسجد امام حسین‌(ع) شهر درگهان جزیره قشم برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، فرمانده سپاه امام سجاد‌(ع) استان هرمزگان در این آیین گفت: وقتی که دشمن بعثی به نمایندگی از تمامی کشورهای مخالف اسلام، به مرزهای این کشور حمله کرد، جوانان این مرز و بوم از مدارس و دانشگاه‌ها و برخی زندگی خود را رها کرده و به جبهه حق علیه باطل شتافتند.

سردار اباذر سالاری ادامه داد: تنها دارایی یک پدر و مادر فرزندانشان است؛ اما همه خانواده شهدا و ایثارگران از عزیزترین افراد زندگی خود گذشتند و با تاسی از فرهنگ نبی مکرم اسلام عزیزترین داشته خود را تقدیم به انقلاب کردند و اگر تمام عمر به این خانواده‌ها خدمت شود، نمی‌تواند پاسخگوی یک شب دلتنگی این عزیزان باشد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از چهار هزار شهید مفقود‌الاثر داریم که پدران، مادران و فرزندانشان پس از ۴۰سال چشم انتظار بازگشت آنها هستند.

فرمانده سپاه امام سجاد‌(ع) استان هرمزگان در پایان ضمن تسلیت ایام سوگواری پایان ماه صفر افزود: ما هرچه داریم از وجود نازنین پیامبر مهربانی‌ها حضرت محمد مصطفی‌(ص) است و این انقلاب نیز توسط حضرت امام خمینی‌(ره) برای احیای اسلام و شیوه حکومت اسلامی بنا نهاده شد.

همچنین، فرماندار قشم نیز در این آیین گفت: دوام و قوام انقلاب اسلامی مدیون خون شهدا و جانفشانی خانواده ایثارگران است و اگر این عزیزان نبودند، انقلاب اسلامی در همان آغاز نابود می‌شد.

علیرضا نصری در یادواره شهدای شهرستان قشم افزود: شهدا و ایثارگران سعادت را در شهادت جستجو کردند و همه تعلقات خود را رها کردند و رفتند تا دیگران بمانند. این عزیزان با توسل به اهل بیت‌(ع) و جان‌فشانی خود این انقلاب را تثبیت کردند.

وی ادامه داد: همه ما در مدرسه و مکتب شهدا هستیم و عشق الهی، توکل و توسل به اهل بیت‌(ع)، ایثار و فداکاری را از این مدرسه باید بیاموزیم.

در ادامه، فرمانده سپاه ناحیه قشم نیز در این مراسم گفت: ایمان به خدا و مبارزه با کفر دو شان و ستون اسلام است که پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در این دو امر اسوه و الگو هستند.

سرهنگ حجت امیری‌کیا افزود: انقلاب اسلامی نیز با تکیه بر همین دو ستون توانست به پیروزی برسد و تاکنون قوام یافته است و ادامه دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهدا با ایمان به خدا و مبارزه با کفر با خدا معامله کردند و این بهترین تجارت با خداست که طبق قرآن کریم زنده‌اند و نزد خدا روزی دارند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران جزیره قشم تجلیل و قدردانی شد.